Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Nu eller Senare

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-13 22:30

Ska man köpa en ny Macbook nu när Leopard kommer eller vänta på en uppgraderad modell?

Vad tycker ni?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-13 23:01

Vänta åtminstone tills Leopard släpps, så sparar du några slantar. Om du ska vänta ännu längre, tills en uppdaterad MB släpps, det får behovet styra.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-13 23:06

Väntat på min Macbook nu ett tag och tänkt köpa när jag får råd och blir antagligen lagom tills leopard släpps men skulle kännas snopet om det kom en ny modell precis efter jag köpt min:tveksam:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-13 23:10

Det ryktas väl om en nyare modell innan jul (nyare, inte helt ny).

Jag skulle helt klart säga senare.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-13 23:29

Senare. Vänta åtminstone till Leopard.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-13 23:32

Givetvis är det både störigt och retligt om Apple släpper en ny modellserie, strax efter att man köpt t ex en MB. Men i detta fallet, så kommer MB "bara" uppdateras med bättre standardkonfiguration än föregående modell i MB-serien.

Men som sagt, vänta tills MB levereras med Leopard är klokt (och ekonomiskt). Du kommer att bli nöjd och glad över din nya Mac ändå.

Vänta på Leopard iaf, så sparar du lite pengar, det är bara två veckor kvar.

Men att vänta på en kommande modell som bara kanske kommer är ju lite knepigare. Om du inte har bråttom och om du vet att du kommer att svära om en ny modell kommer precis efter att du köpt - vänta. Om du verkligen behöver en dator snabbt och kan leva med att den ersätts av en ny modell snart - köp.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-14 21:20

Känner igen problematiken... börshandel, någon?

Det går ju inte att säga hur uppgraderingen av MB kommer att bli. Vissa källor säger att det bara blir en liten speed dump, andra pratar om att dom ska införa Santa Rosa. Men vi vet lika lite om det här allihopa...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-17 17:37

Nu har ju äntligen Leopard kommit så det få bli en Macbook när som helst..... Men när kan man beställa Macbooken för att få med Leopard direkt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-18 13:15
Ursprungligen av Lazon:

Nu har ju äntligen Leopard kommit så det få bli en Macbook när som helst..... Men när kan man beställa Macbooken för att få med Leopard direkt?

Samma dag som Leopard börjar säljas, tror jag. Men du får antagligen bara med Leopard och om du köper Macen direkt från Apple Store, för en återförsäljare kanske inte skickar med skivorna.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-18 13:43

Jag ska köpa Macbooken från Apple Store.... Så ni tror att jag får med Leopard direkt om jag skulle beställa nu i helgen?

Nu misstänker jag?
Tiger är ju "passé" enligt apple-websiten...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 13:49

Jag skulle köpt en nu och betala 85:- extra för att få med Leopard... då har du både tiger och leopard.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-18 17:14

Okej..... Men när får man Leopard då?
När det släpps eller?

Du hör av dig till Apple när det är släppt och sen skickar de det. Grejen är att man är ju inte så högt prioriterad så man får ju vänta på de andra som beställer på "vanligt sätt". Så du får de kanske tre veckor efter release...

1
Bevaka tråden