Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa omröstning???

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-01 23:52

Det går inte att skapa omröstningar. Jag är nekad. Har testat både "omröstningar" och de andra underforumen. Vad är felet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-02 00:34

Det kan inte jag heller...

Hmm..?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-11-02 01:42

"Vi är ledsna, men du har inte rätt att skapa en omröstning."

De e ledsna iallafall...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-02 04:10

Som jag förstått det så måste man ha gjort 200 inlägg för att få skapa omröstningar i omröstningar, och admin/guru för att få skapa dom någon annan stans... Men jag är inte säker på någondera sakerna

/arvid

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-02 15:13

Arvid, jag är veteran. Och har aldrig tidigare haft problem med att skapa omröstningar.

Kom igen nu ANSVARIGA, lite information tack!!!

  • Medlem
  • 2002-11-02 15:32

Inte jag heller... och jag som hade en bra på lut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-02 15:41

Jag har också kunnat skapa omröstningar tidigare.
Varför denna tystnad från de ansvariga?

Tänkte bryta tystnaden.

För närvarande kan bara Admins och Moderatorer skapa omröstningar (pga lite tester bakom kulisserna). Vi slår snart på funktionen för alla seniormedlemmar och uppåt. Håll ut.

[ 03 November 2002, 03:28: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-11-03 02:54

Veteraner o uppåt? Så det kommer bli nya regler alltså?

Fel av mig, ska vara senior. Lite trött nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-06 12:35

Får man fråga hur länge det här ska pågå?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-15 13:40

Ska vi andra få lov att skapa omröstningar överhuvudtaget? Om inte, kan ni ju ta bort texten med information om vad man skall tänka på när man skapar omröstningar osv. Inte sant?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårre:
"Vi är ledsna, men du har inte rätt att skapa en omröstning."

De e ledsna iallafall...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-22 01:07

Jag upprepar eftersom bristen på svar är slående:

Ska vi andra få lov att skapa omröstningar överhuvudtaget? Om inte, kan ni ju ta bort texten med information om vad man skall tänka på när man skapar omröstningar osv. Inte sant?

Jag har inte sett denna diskussion tidigare (mycket att göra). Jag stängde av funktionen därför att det dök upp en massa konstiga omröstningar som inte hade någon slags koppling till 99mac.

Vi flyttade irrelevanta omröstningar till livsstil löpande men till slut stängde jag av funktionen i avvaktan på en bättre lösning på det hela.

Jag tycker att omröstningar är ett riktigt bra verktyg för att se vad medlemmarna tycker, därför vill jag inte dränka forumen med tiotals eller hundratals samtidiga omröstningar utan istället skapa färre men mer aktiva omröstningar.

Vore bra att få feedback ifrån er medlemmar i detta ämne!

Tja, som det är nu görs ju omröstningar om James Bond och drinkar så...

om man vill ha lite styrsel på omröstningarna kan man ju kanske tillåta ett fåtal att skapa dem (vilka vet jag inte, kanske de som kommit upp till ett visst antal inlägg eller har varit medlemmar en viss tid?).
Sen kan man ha vissa regler för omröstningarna så att de får lite ramar och därmed slipper man kanske "onödiga" omröstningar eller omröstningar som har ämnen som inte hör till 99mac.

Vilka regler vi skall ha tycker jag är upp till administratorn och moderatorerna att sätta upp.

[ 22 November 2002, 14:54: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Har man ett vettigt förslag på en omröstning så är det bara att tipsa Thomas ´´Clavius´´ , som ju är omröstnings-ansvarig på 99mac.

/M

1
Bevaka tråden