Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini+iPhone+extern disk = för få USB-portar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 21:50

Jag har en Mac Mini (som bekant bara två usb-portar) som jag kommer använda tillsammans med en extern hårddisk för att synka min kommande iPhone. Problemet är att mus+tgb körs i en usb hub som tar den ena usb-porten i datorn. Den externa disken den andra. Således blir det inte någon över till iPhonen, och kör jag den eller disken via hubben så blir överföringshastigheten en mardröm. Dessutom så ger inte hubben någon spänning, så iPhonen kommer inte laddas när den är inkopplad via den.

Jag har också en MBP, men det är omständigt att rigga upp den på skrivbordet (ett mycket litet sådant) bara för att synca musik.. Det fins ingen firewirekabel till iPhone/iPod som man kan köra?

Förslag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-12 21:55

Tyvärr är du nog förpassad till att köpa USB-hubb för ändamålet, och då en medegen strömförsörjning...

(Du ska vara glad att du inte är i min situation, 12 upptagna USB-portar, dags att köpa ny USB-hubb. Varför finns inte sådana med fler än sju portar?)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 22:23

Doh! Men jag har en hubb på jobbet som jag skulle kunna använda. Den har strömförsörjning via en egen adapter, men då har jag fortfarande problemet med överföringshastigheten..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-12 22:35
Ursprungligen av koze:

Doh! Men jag har en hubb på jobbet som jag skulle kunna använda. Den har strömförsörjning via en egen adapter, men då har jag fortfarande problemet med överföringshastigheten..

Är det bara en USB2-hubb så bör det inte strula med hastigheten... Är det Apple-tangentbord som är din hubb eller något annat? När det gäller tangentbordet så har det bara USB 1.1 (senaste Appletangentbordet har visserligen USB2, men kräver en ny iMac för att utnyttja den hastigheten).

Du kanske bara får ut långsammare hastighet för att det inte finns någon extra spänning (inte extern strömförsörjning)?

  • Medlem
  • Falun
  • 2007-10-15 00:26

Ett Apple Wireless Keyboard och en trådlös Mighty Mouse borde väl göra susen?

1
Bevaka tråden