Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

feedback: 99mac länkar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag lanserar vi 99mac länkar och vi behöver en massa feedback för att uppgradera siten. Kommentera och ge oss idéer till förbättringar!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-23 11:52

Snyggt upplägg!

Flagg-giffarna känns lite för kitschiga i 99mac-sammanhanget, kan det vara idé och testa med vanlig ISOkod för olika länder i stället ?!

  • Medlem
  • 2003-01-23 12:00

Trevligt!
Förslag till förbättringar:
-Gör + och - röda, man lägger inte märke till dem som det är nu.
- Det hade varit schysst ifall man hade kunnat betygsätta i Safari-mode också. Ett litet + och - i toppframen bara.

Bra jobbat.

Edit: språkknas

[ 23. Januari 2003, 12:57: Meddelandet ändrat av: apu ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-23 12:44
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: apu:
Det hade varit schysst ifall man hade kunnat betygsätta i Safari-mode också.

Absolut! Det måste jag kolla på ikväll.

Jag saknar top-länkar till alla 99mac-tjänster. Det finns i dag på Priser och Testlabbet och på forumsammanfattningen.

Likadan top-navigering på alla 99mac-sidor och jag blir gladare.

Annars; vågen för Linus.

/c

Avdelningar som saknas: GUI/Ikoner/Teman
t.e.x

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-23 23:33
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Avdelningar som saknas: GUI/Ikoner/Teman
t.e.x

Kan man inte slå ihop dom och sätta som typ Desktoptillbehör eller något liknande (något bra ordförslag?) ?

Vill hålla ner mängden kategorier för att det inte ska bli för krångligt att använda/hitta siter. Samtidigt får det inte vara för få heller, ah dessa val

Vet inte om bara jag reagerat men när man sitter och drägglar lite på alla fina sajter så skulle det vara skönt om ni vill ändra html koden på länkarna så de öppnas i nytt fönster.

Blir så j-kla jobbigt att gå tillbax sedan.....

Å andra sidan kan man ju högerklicka..hmmm

Annars j-kligt snyggt & fint.

[ 23. Januari 2003, 23:50: Meddelandet ändrat av: -iDisco- ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: -iDisco-:
Vet inte om bara jag reagerat men när man sitter och drägglar lite på alla fina sajter så skulle det vara skönt om ni vill ändra html koden på länkarna så de öppnas i nytt fönster.

Blir så j-kla jobbigt att gå tillbax sedan.....

Å andra sidan kan man ju högerklicka..hmmm

Vi som bara har en musknapp vill ha en kryssruta med val om öppnande av länkar i nya fönster.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-01-24 14:07

Har inte MacTorget.nu förbrukat sitt förtroende hoos 99mac? Borde inte den länken bort?

Håller med apu om att göra + och - tydligare. Det tog lång stund innan jag ens uppfattade dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-24 14:19
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: -iDisco-:
Vet inte om bara jag reagerat men när man sitter och drägglar lite på alla fina sajter så skulle det vara skönt om ni vill ändra html koden på länkarna så de öppnas i nytt fönster.

Gå in under Hjälp & Alternativ, där kan du ställa in hur du vill att länkarna ska bete sig (nytt fönster eller ej).

1
Bevaka tråden