Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag: Dagens aktiva diskussioner - nya fönster

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Någon mer än jag som skulle tycka det var smutt om länkarna till inlägg från sidan "Dagens aktiva diskussioner" öppnade nya fönster (som andra länkar på siten gör).

/Ola

Jo, det skulle nog vara en vettig funktion.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-02 08:06

Tycker det fungerar bra att högerklicka för att få en ny tab. Det är inte så jobbigt, och nya fönster är jobbigt

Jag är kluven. Oftast vill jag att precis den funktionen skulle finnas. Men precis som Linus säger så kan det vara jobbigt att det ska komma nya fönster hela tiden.

Är det någon som använder "Dagens aktiva diskussioner" på så sätt att man klickar (en gång) på ett inlägg, läser det och sedan trycker bakåt (alternativt på "Dagens aktiva..." igen) om och om igen för varje intressant tråd?

Av de som använder "Dagens aktiva.." öppnar de väl de flesta trådar som verkar intressanta i varsitt fönster och låter dem laddas in i bakgrunden? Under tiden fortsätter man att läsa igenom rubriker. När man är klar med att öppna nya fönster så stänger man "Dagens aktiva" och börjar läsa i de fönster man har att gå igenom. Av det skälet så borde det väl vara fiffigt om man slapp CTRL-klicka (högerklicka för er med tvåknappars råttor).

Det tycker i alla fall jag.

/Ola

Jag tycker inte dagens aktiva diskussioner ska nollställas vid midnatt. Det blir så klurigt att leta reda på diskussionerna man för tillfället är aktiv i....

Dagens aktiva diskussioner borde innehålla de trådar där de postats något under de senaste 24 timmarna.

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-09-03 00:24

Håller med.

Ett sätt kunde vara att maximalt 100 diskussioner var uppe samtidigt, och vart efter nya postades så åkte dom gamla ut. Rättvist och bra.

Eller?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Jag tycker inte dagens aktiva diskussioner ska nollställas vid midnatt. Det blir så klurigt att leta reda på diskussionerna man för tillfället är aktiv i....

Dagens aktiva diskussioner borde innehålla de trådar där de postats något under de senaste 24 timmarna.

/M

Jag håller med till fullo... ofta blir det att man tar en sista titt strax innan 00.00 och sen är det kört

Det där har varit uppe en miljon gånger typ. Jag tror Martins svar varit att de inte vill göra egna hack i koden för UBB, vilket skulle krävas för att fixa "dagens aktiva".

Men om allt går som det ska med betatestandet av nya 99mac så kommer det att finnas betydligt bättre möjligheter att se senast aktiva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-03 10:34

Jag finner det inte vara något större problem då jag bara håller nere apple tangenten och på så vis öppnas ett nytt fönster när man trycker på sin lilla länk. Betydligt lättare än att behöva högerklicka och leta sig fram. heh

Mvh

Det jag menar är att om alla ändå öppnar nya fönster från denna sida (hur man gör kanske är ointressant) så borde väl sidan ha den funktionen från början.

/Ola

1
Bevaka tråden