Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iomega 500 gb funkar dåligt med Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Airport Extreme och köpt en Iomega 500 gb hårddisk som ska matcha...
Funkar fin fint både p åmin Macbook Pro & fruns Macbook, men helt plötsligt en dag så går det inte mounta nätverksdisken (se bild) .
Har hänt en gång tidigare och då funkade det igen efter några dagar, men nu har de strulat till sig igen.. BÖrjar tröttna..
Min nätverksskrivare (också kopplat till Airport Extreme) funkade också finfint till den en dag bara inte kommunicerar längre..
Obs.. Jag ansluter som användare och har både användarnamn & lösenord korrekt...
Hjälp...??

Iomega Mini Max via airport extreme

Hej,

Har kopplat HD till airporten men ser den inte på skrivbordet! I airport-verktyg ser jag att den finns. Tacksam för guidning.

Tack

Kalle

Kolla här http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306119 , du måste använda AirPort Skivverktyg.

ingret av detta verkar funka på mig..
har instellerat osx 10.5 nu ochå du mountar den som gäst, men inte som användare...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-10-31 09:02

Jag har samma problem. Det går att logga in om jag startar om Airport Extreme men vad jag upptäckt är att så fort någon av mina Mac går i vila så går anslutningen över i "Gäst konto" och det går inte att logga in igen utan att starta om Airporten. Har testat med både basstationslösenord och hårddisklösenord utan resultat.

  • Medlem
  • 2008-03-08 21:32

Min Iomega 500 GB, Value-hårddisk med USB 2.0-gränssnitt går inte längre att ansluta till Airport Extreme.

Orsaken är Iomegas chassi! Om jag flyttar över disken från Iomegas chassi till ett annat chassi fungerar det fint.

1
Bevaka tråden