Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta maxlängd på inspelning i logic?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
har precis uppgraderat till logic 8 express är väldigt nöjd
nu hittar jag inte inställningen för maxgränsen för inspelning
var tusan gör man det?
hade samma problem förut men då lyckades jag hitta den
men nu går jag bet
help!

Ingen som vet?
eller förklarar jag dåligt
man ska kunna göra en inställning där man anger
den längsta tiden för inspelning, tex max 50min

Jag kommer inte ihåg var man hittar den inställningen, men jag har för mig att rätt fönster dyker upp om man trycker på A eller S.

EDIT: och jag har för mig att samma dialogruta finns i de vanliga ljudinställningarna om man tittar lite, men jag vet inte hur det ser ut i version 8.

Senast redigerat 2007-10-12 08:27

På 7'an var det iaf under "Set audio record path".
I min logic pro 8 kom det standard med maxlängd eller vad man ska säga, alltså så lång som det finns plats för på HDn. Men kolla annars set audio record path, finns i audio menyn, är väl det som kommer upp om man trycker på A i sjuan, men eftersom det är shortcut för automation i 8an är det nog nåt annat kortkommando.

Ursprungligen av Jonas W:

På 7'an var det iaf under "Set audio record path".
I min logic pro 8 kom det standard med maxlängd eller vad man ska säga, alltså så lång som det finns plats för på HDn. Men kolla annars set audio record path, finns i audio menyn, är väl det som kommer upp om man trycker på A i sjuan, men eftersom det är shortcut för automation i 8an är det nog nåt annat kortkommando.

YES! den är det nog. kommer ihåg det nu. det är därför man inte tänker direkt på den som logisk plats, utifrån att , i mitt fall, record path redan är satt. Kollar när jag kommer hem.
Tusen tack!

1
Bevaka tråden