Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Realvnc klient i Mac för att styra Vista?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-11 11:55

Hej

Nu när macbook släpper en ny version av den så funderar jag på att köpa en Macbook men nu till min fråga.
Fungerar realvnc som jag installerat serverdelen på min vista dator att styra genom MacBook i en klient del i samma program?
Eller måste jag köra med ngt annat program?

Någon som förstår vad jag menar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 12:23

Det går bra!

Använd chickenVNC för mac så kan du koppla upp dig mot din RealVNC server. Dock kan du inte använda några mer avancerade autenticeringsmetoder förutom användarnamn och lösenord.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-11 13:26

Okej tackar
då blir det att köpa mac sen :D:D:D:D
Men både användarnamn och lösenord räcker väl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 13:24

ah om du bara ville kunna styra din Vista maskin så kan du även använda Microsoft Remote Desktop klient för MAC: http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/MISC/RDC2.0_Public_Beta_download.xml

Om du kör andra saker som Linux eller icke MS, då är det VNC som gäller.

RDC är oändligt mycket bättre än VNC...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 13:26

oh glömde att tillägga att om du kör VNC så är trafiken vanligtvis okrypterad. Vanligt är då att man tunnlar VNC sessioner genom SSH. Du kan googla så hittar du många bra tutorials för det. Fördelen är då att man kan styra burken via en internetkoppling utan att vara orolig.
RDP som används av MS klient har inbyggd kryptering.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-12 13:55

Kan inte använda remote i vista då jag har home premium ändå

1
Bevaka tråden