Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SSL VPN-klient till OS X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon SSL VPN klient till osx 10.4 ? hittar bara Tunnelblick men jag förstår inte riktigt hur man ska confa den.

Ha det !

Följer ju med en klient. "Internet anslutning" i programmappen. Den klarar ju de vanliga protokollen, PPTP och L2TP.

Ursprungligen av Johan S:

Följer ju med en klient. "Internet anslutning" i programmappen. Den klarar ju de vanliga protokollen, PPTP och L2TP.

Jo jag vet men jag behöver SSL uppkopling

Vad menar du egentligen? VPN är ju automatiskt krypterat kan man väl säga. Vill du ha en SSH-tunnel eller, det är ju en annan grej.

Företaget på andra sidan östersjön som kör pc, sa att jag skulle använda ssl vpn för att koppla upp mig mot de

Du får nog höra med dom lite mer specifikt vad som gäller..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 19:32

OpenVPN är en SSL baserad VPN lösning, dock är det rätt vanligt med Linksys/cisco SSL lådor med.

Men du måste fråga mer specifikt vad de använder för att kunna koppla upp dig då det finns mer än en lösning

Fördelen med SSL vpn är ju dock det att det skär genom PAT och annat utan problem där IPSEC falerar helt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 20:50

De flesta kommersiella VPN lösningar har egna klienter. Hör med företaget om de kan förse dig med motsvarande klient som deras lösning.

Tunnelblick är relativt enkel att konfigurera, speciellt jämfört med IPSec lösningar. OpenSSL har ju en mailinglista du kan konsultera om du behöver specific hjälp. Alternativt, fråga här.

Jag känner inte till någon annan gratis klient för os x.

1
Bevaka tråden