Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Albumbilder i iPhone ?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som vet hur man lägger in albumsbilder i iPhone??
Jag tänker på när man vänder på sin iPhone när man lyssnar på sina mp3 och ska bläddra bland låtar så ska man få upp bilder på albumen. Jag får endast en svart ruta.

Det smidigaste sättet är att ansluta sig till itunes music store och för att göra det måste du uppge dina kontokortsnummer m.m.
När du väl gjort detta så markerar du låtarna du vill ha bilder till och högerklickar på dom itunes och väljer hämta bildmaterial. Helt kostandsfritt!

Alternativt så markerar du en låt och drar en bild längst ner i högra hörnet på itunes där det står "dra albumets bildmaterial hit" och släpper helt enkelt bilden där. Du kan behöva klicka i "visa bildmaterial" under innehåll i itunes.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-10 20:56
Ursprungligen av christoffer100:

Är det nån som vet hur man lägger in albumsbilder i iPhone??
Jag tänker på när man vänder på sin iPhone när man lyssnar på sina mp3 och ska bläddra bland låtar så ska man få upp bilder på albumen. Jag får endast en svart ruta.

Antingen skapar du ett Itunes-konto, krävs dock att du gör det med VISA-kort osv, men då laddas bilder ner auto till de flesta låtarna. Annars klickar du med högerklick på låten, visa info, och sedan bildmaterial. Sedan infogar du bara bilden och där det ordnat. Dock måste du göra detta för varje bild.

Ok, tack för hjälpen grabbar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 07:50

Om man reggar sig till Music Store via iTunes, kan man hämta albumbilder till musikfiler som inte är köpt via Music Store?

Ursprungligen av Reisan:

Om man reggar sig till Music Store via iTunes, kan man hämta albumbilder till musikfiler som inte är köpt via Music Store?

Ja, nån skrev det längre upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 11:02
Ursprungligen av wunderbaren:

Ja, nån skrev det längre upp.

Omformulering/förtydligande av min fråga:

Finns det något förbehåll/hålhake förutom registrering, för att hämta albumbilder från Music Store? T ex man kan bara hämta albumbilder i samband med köp av musik från Music Store.

Jag ordnar min musik på annat håll, men kan tänka mig att hämta albumbilder från Music Store eftersom det är kostnadsfritt och endast kräver registrering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 10:25

Jag vill rekommendera albumart-widgeten... http://www.liquidx.net/albumartwidget/

Mycket fin!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 23:12
Ursprungligen av pgjores:

Jag vill rekommendera albumart-widgeten... http://www.liquidx.net/albumartwidget/

Mycket fin!

Den där var ju helt grym! Äntligen kan man flasha coverflow på iPhonen!

Nej det är helt gratis, du måste bara registrera dig så kan du hämta albumbilder helt gratis, oavsett var musiken kommer ifrån.

Nackdelen är att bilderna är ganska dåliga, men det är ju gratis..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 11:06
Ursprungligen av wunderbaren:

Nej det är helt gratis, du måste bara registrera dig så kan du hämta albumbilder helt gratis, oavsett var musiken kommer ifrån.

Nackdelen är att bilderna är ganska dåliga, men det är ju gratis..

Supernajs! Tack för bekräftelsen.

Ursprungligen av wunderbaren:

Nej det är helt gratis, du måste bara registrera dig så kan du hämta albumbilder helt gratis, oavsett var musiken kommer ifrån.

Nackdelen är att bilderna är ganska dåliga, men det är ju gratis..

dåliga!? Vad vill du ha för megabilder egentligen, brukar ju vara riktigt bra bilder tycker jag. 600x600 ser ju till och med bra ut i fullscreen.

Ursprungligen av tharkun:

dåliga!? Vad vill du ha för megabilder egentligen, brukar ju vara riktigt bra bilder tycker jag. 600x600 ser ju till och med bra ut i fullscreen.

Dom flesta bilderna är inte 600x600, brukar vara ungefär 450x450 eller mindre, och dom som är 600x600 är så hårt komprimerade just för att dom är gratis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-14 01:12
Ursprungligen av wunderbaren:

Nej det är helt gratis, du måste bara registrera dig så kan du hämta albumbilder helt gratis, oavsett var musiken kommer ifrån.

Nackdelen är att bilderna är ganska dåliga, men det är ju gratis..

Eftersom du tycker bilderna är dåliga antar jag att du inte heller laddar ner från iTunes? Var fixar du isf bilderna ifrån?

Ursprungligen av Sayoung:

Eftersom du tycker bilderna är dåliga antar jag att du inte heller laddar ner från iTunes? Var fixar du isf bilderna ifrån?

Jag köper musiken från iTunes DÅ kommer bilderna med automatiskt, och dom bilderna är bra så mycket bättre än dom man laddar ner.

Kan man hacka itunes store.. asså så man kan hämta bildmaterial utan kontokort, en snorunge som jag har nämligen inget kort..

Mvh Telefon123

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 15:46
Ursprungligen av Telefon123:

Kan man hacka itunes store.. asså så man kan hämta bildmaterial utan kontokort, en snorunge som jag har nämligen inget kort..

Mvh Telefon123

Nu är du ute på tunn is här (säger jag som är ägare av en hackad iPhone)... Ajabaja!

Vadå hacka? Hur menar du? Finns tjänster på internet där man kan ladda ner alla covers i sin fulla storlek direkt från iTunes servern, men Apple sätter jämt käppar i hjulet för dom så det funkar då och då, registrera ett konto på iTunes Store och ange att du inte vill använda något kontokort, då borde det fungera att ladda ner albumbilder.

http://art4itunes.com/getart/uploadtracks.php
http://www.thejosher.net/iTunes/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 15:56
Ursprungligen av wunderbaren:

Vadå hacka? Hur menar du? Finns tjänster på internet där man kan ladda ner alla covers i sin fulla storlek direkt från iTunes servern, men Apple sätter jämt käppar i hjulet för dom så det funkar då och då, registrera ett konto på iTunes Store och ange att du inte vill använda något kontokort, då borde det fungera att ladda ner albumbilder.

http://art4itunes.com/getart/uploadtracks.php
http://www.thejosher.net/iTunes/

Är rätt person citerad i ditt inlägg?

Ursprungligen av Reisan:

Är rätt person citerad i ditt inlägg?

Nej, tog bort citeringen hehe

ahap, men jag kan inte registrera konto utan kontokort :S. .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 22:11

Om dina föräldrar kör med Nordea kan du fråga om dom kan fixa en "säker kortbetalning", och låta krediten stå på 1 krona. Det borde funka.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-15 01:24

Om man är som mig och har massa konstig musik som itunes inte vet vad det är kan jag rekommendera discogs.com där hittar man albumart till nästan allt som nånsin släppts, (känns det som)

Visst du måste ju göra det manuellt, men men...

http://www.yvg.com/itunesartimporter.shtml

Jag använder itunes art importer på PC, funkar jätte bra

www.ginza.se

sök artist/låt klicka upp albumbilden och dra till skrivbordet.. så gör jag för alla låtar/album itunes inte hittar.. annars bildsök på google.

tänk vad man börjar bry sig om albumart när man skaffar iphone:P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-13 16:03
Ursprungligen av dj_zeppe:

www.ginza.se

tänk vad man börjar bry sig om albumart när man skaffar iphone:P

Har du inte gjort det sedan iTunes 7.0 började med Cover Flow ;).
Själv är jag helt beroende.

Ursprungligen av Grandy:

Har du inte gjort det sedan iTunes 7.0 började med Cover Flow ;).
Själv är jag helt beroende.

Samma här, har på varneda album nästan, men iTunes vill inte hitta omslag till samlingar (Various Artists) och liknande, någon som har lyckats med det?

  • Medlem
  • 2008-01-16 12:36

En fråga.

Har en iPod Touch, men det är ju samma princip... Jag har en spellista med "blandade" låtar. När jag kollar i coverflow så syns alla låtar i den spellistan separat i coverflow! Och inte som i ett album som det gör om man har en bild till albumet. Vad kan jag göra åt detta? Hur får jag alla blandade låtar att stanna i spellistan "blandat"? Det är en jäkla massa musik. Så att sitta och leta bilder är inte att tänka på!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-16 15:29
Ursprungligen av Dalle:

En fråga.

Har en iPod Touch, men det är ju samma princip... Jag har en spellista med "blandade" låtar. När jag kollar i coverflow så syns alla låtar i den spellistan separat i coverflow! Och inte som i ett album som det gör om man har en bild till albumet. Vad kan jag göra åt detta? Hur får jag alla blandade låtar att stanna i spellistan "blandat"? Det är en jäkla massa musik. Så att sitta och leta bilder är inte att tänka på!

Markera all din blandade musik. Sedan får du ändra så att alla låtar hamnar under samma album genom att högerklicka sen välja "visa info". Väl där får du ändra album , då kommer alla dina blandlåtar hamnar tillsammans I coverflow. Jag har t ex ett album som heter "blandade".

Edit: Du kan också dölja en spellista helt från att visas i coverflow. Såg att jag måste ha gjort det. Har dock ingen dator igång just nu men kan kolla upp det senate ikväll.

/Robin

Senast redigerat 2008-01-16 15:43
1
Bevaka tråden