Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AE och USB-HDs Hur bra är det egentligen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-09 23:42

Läste på ett par ställen att maxgränsen att ladda upp med är typ 1.5mbit. Känns lite om man sitter med en Mac med n-kort. Hur pass bra snabbt går det? Finns det någon flaskhals där någonstans?
Dessutom, funkar det bra eller är det massor med avbrott? Har inte provat detta alls.

Enligt min erfarenhet så funkar det stabilt, så länge man har bra signal från dator till AE. Men överföringen är inte snabb, har inte mätt upp nån prestanda dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 22:43
Ursprungligen av Mattias A:

Enligt min erfarenhet så funkar det stabilt, så länge man har bra signal från dator till AE. Men överföringen är inte snabb, har inte mätt upp nån prestanda dock.

Så en riktigt server kopplat till AE är alltså bra mycket snabbare?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-10-11 09:22

Det hela beror ju på din hastighet i nätet, har du 100mbit i det fasta nätet går det något snabbare med HD kopplad i AE. Jag får ca 130mbit från min AE. Men kör man en macformaterad hd i AEn och en pc inkopplad med fast kabel med 1gigabit så går det långsamt ändå.. Det beror förmodligen på att AEn leker FAT32 med alla pc som kopplar in sig på hdn...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 13:38
Ursprungligen av never88:

Det hela beror ju på din hastighet i nätet, har du 100mbit i det fasta nätet går det något snabbare med HD kopplad i AE. Jag får ca 130mbit från min AE. Men kör man en macformaterad hd i AEn och en pc inkopplad med fast kabel med 1gigabit så går det långsamt ändå.. Det beror förmodligen på att AEn leker FAT32 med alla pc som kopplar in sig på hdn...

Hur har det med fasta nätet att göra? Jag har inget fast nät, utan det ska bli en AE-n med en HFS+-HD. Flaskhalsen borde väl ligga i hur snabbt nätverkskort man har i datorerna.
Men nu är ju inte det som man tror är verkligheten alltid verklighet när det kommer till datorer så jag undrar om det finns några andra delar som kan sänka hastigheten?

Tack!

1
Bevaka tråden