Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor bygger om, öppnar 23/11 med iphone??

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-07 20:05

Telenor bygger om sin butik vid gallerian i Stockholm. Som telenoranställd under studietiden såg jag inget fel på den butiken innan. Kan man tänka sig att det pågår nån ombyggnad till en renodlad iphone-butik mitt i stan på attraktiv adress??

Tillägg, frågor på det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-07 20:08

Det råkar inte finnas någon information där ute som berättar varför man bygger om?

Om inte så verkar det ju onekligen skumt..

iPhone? Knappast.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-07 20:14

Säger ju du som redan köpt en från USA...

Jag hoppas verkligen på Telenor. Telia är onda, och dyra.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-07 20:16
Ursprungligen av boris91:

Säger ju du som redan köpt en från USA...

Jag hoppas verkligen på Telenor. Telia är onda, och dyra.

Telenor är ju samma sak fast med en norsk twist.

Jag är så trött på alla krystade järtecken som alla tycker sig se.

För kännedom: Telenor vid lilla torget i Linköping har också bommat igen och bygger om.

Ursprungligen av patzy:

Telenor bygger om sin butik vid gallerian i Stockholm. Som telenoranställd under studietiden såg jag inget fel på den butiken innan. Kan man tänka sig att det pågår nån ombyggnad till en renodlad iphone-butik mitt i stan på attraktiv adress??

Tillägg, frågor på det?

Så du menar att Telenor stänger sin butik i flera dagar endast för iPhone? Knappast troligt. Apple och AT&T hade sina butiker stängda i 6 timmar ungefär (om ens så länge). Det hade varit "riktiga" rykten om det hade varit så att dom bygger om butikerna endast för iPhone.

Renodlad iPhone butik? Dom senaste ryktena talar ju till Telia fördel så vi kommer nog få se en presskonferens innan dom börjar bygga om butikerna.

Senast redigerat 2007-10-08 13:03
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-08 13:17

Teliabutiken i Kiruna har stängt idag - hela lokalen målas om i vitt. Detta kan bara betyda en sak.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-10-08 13:27

Wow, vi får vita iPhones i Sverige!!

Ursprungligen av mjg:

Teliabutiken i Kiruna har stängt idag - hela lokalen målas om i vitt. Detta kan bara betyda en sak.

Ursprungligen av mjg:

Teliabutiken i Kiruna har stängt idag - hela lokalen målas om i vitt. Detta kan bara betyda en sak.

Men alltså, jag förstår inte? Trodde vi pratade om Telenor? Eller vadå?

Senast redigerat 2007-10-08 17:04
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-08 16:56
Ursprungligen av mjg:

Teliabutiken i Kiruna har stängt idag - hela lokalen målas om i vitt. Detta kan bara betyda en sak.

Jajjamen, det måste betyda att telia äntligen tröttnat på sin fula rosa färg!

Jag kollade för säkerhets skulle med UC om Telenor var på fallrepet, men lyckades in få nå't vettigt svar på frågan om de faktiskt är kreditvärdiga längre.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-08 21:38

Om så många Telenorbutiker runtom i landet bygger om måste det ju betyda någonting.. inte nödvändigtvis iPhone då men kanske har man skärpt till markandsförings- och designteamet.

  • Medlem
  • 2007-10-08 21:48

...får väl se vad som händer, anmärkningsvärt att man stänger en butik på en av de stora gatorna i Stockholm i över en månad för ombyggnad...

Ursprungligen av patzy:

...får väl se vad som händer, anmärkningsvärt att man stänger en butik på en av de stora gatorna i Stockholm i över en månad för ombyggnad...

Mögel?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-08 22:49

Telenors Facebook-party kanske?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-08 22:52

De ska väl börja sälja macar och ipods? Nya bänkar och montrar kanske?
Glöm iphone i dagsläget. Vi får den aldrig före Tyskland börjar sälja den (1 nov) och innan dess är nog Frankrike närmast. Eller varför inte Spanien? Men lilla Sverige? Inte än.

"Telenor planerar att utöka sitt Apple-sortiment framöver och först på tur står fler Ipod-modeller och tillbehör till dessa. Man överväger också att ta in stationära datorer från Apple i sortimentet."

http://www.mobil.se/ArticlePages/200708/10/20070810135344_MOB_Administratorer427/20070810135344_MOB_Administratorer427.dbp.asp

Ursprungligen av Simon Templar:

"Telenor planerar att utöka sitt Apple-sortiment framöver och först på tur står fler Ipod-modeller och tillbehör till dessa. Man överväger också att ta in stationära datorer från Apple i sortimentet."

http://www.mobil.se/ArticlePages/200708/10/20070810135344_MOB_Administratorer427/20070810135344_MOB_Administratorer427.dbp.asp

Följande kommentar ska nog alla läsa extra noga:

"Han förnekar att det nuvarande samarbetet ger Telenor förtur i förhållande till andra operatörer när det gäller att få rättigheterna till Iphone."

Så Telenor bygger nog INTE om bara för iPhone, varför skulle vi få den före alla andra?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-08 22:57

exakt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-09 09:07

mer exakt vilken telenorbutik vid gallerian är det ni snackar om? Kan inte erinra mig om att det finns någon vid gallerian...

Fast egentligen så är det ju inte före alla andra, eftersom Tyskland och GB släppe loss den 9e November =P

Alldeles för tätt inpå däremot, absolut.

Och är Sverige verkligen ett sånt litet Apple-land menar ni?
Jag tycker mig ha sett en explosion i det här landet av macar, men det kan ju vara som så att jag bara fått upp ögonen för det för att jag själv är switcher sedan 2 år...
Fast det hör kanske inte till den här tråden...

Ursprungligen av RockyMontana:

Fast egentligen så är det ju inte före alla andra, eftersom Tyskland och GB släppe loss den 9e November =P

Alldeles för tätt inpå däremot, absolut.

Och är Sverige verkligen ett sånt litet Apple-land menar ni?
Jag tycker mig ha sett en explosion i det här landet av macar, men det kan ju vara som så att jag bara fått upp ögonen för det för att jag själv är switcher sedan 2 år...
Fast det hör kanske inte till den här tråden...

Sverige är nog ingen prioritet för Apple, länder som Spanien, Kanada och Italien kommer nog gå före oss.

Bara för att Telenor vill ha den betyder det inte att Apple släpper den före alla andra länder, dom har nog en utarbetat plan för alla länder, och Norden är nog en av de sista att få den tillsammans med Asien.

Jag tror att vi får den till våren.

Ursprungligen av wunderbaren:

Sverige är nog ingen prioritet för Apple, länder som Spanien, Kanada och Italien kommer nog gå före oss.

Bara för att Telenor vill ha den betyder det inte att Apple släpper den före alla andra länder, dom har nog en utarbetat plan för alla länder, och Norden är nog en av de sista att få den tillsammans med Asien.

Jag tror att vi får den till våren.

Snyggt att bunta ihop Norden med en befolkning på ca 30 miljoner(?) människor och Asien på ca. 2,5 miljarder människor... =P

Sen så ser jag inte varför de inte skulle kunna släppa dem i dessa länder samtidigt egentligen?
Visst har de mycket att diskutera, men när Operatörerna rullar ut mattan för Apple och verkligen verkar BE om att få sälja den så måste de ju gå med på deras avtal, då är det väl bara att slänga ut skiten på marknaden SÅ ATT JAG KAN KÖPA DEN NÅGON JÄVLA GÅNG!!!

Sorry, I get caught with sometimes... (Holy grail någon?)

Ursprungligen av RockyMontana:

Snyggt att bunta ihop Norden med en befolkning på ca 30 miljoner(?) människor och Asien på ca. 2,5 miljarder människor... =P

Sen så ser jag inte varför de inte skulle kunna släppa dem i dessa länder samtidigt egentligen?
Visst har de mycket att diskutera, men när Operatörerna rullar ut mattan för Apple och verkligen verkar BE om att få sälja den så måste de ju gå med på deras avtal, då är det väl bara att slänga ut skiten på marknaden SÅ ATT JAG KAN KÖPA DEN NÅGON JÄVLA GÅNG!!!

Sorry, I get caught with sometimes... (Holy grail någon?)

Apple är ju Apple, dom vill ha full kontroll på hur den marknadsförs och säljs, så att släppa iPhone i alla länder samtidigt är nog inget dom tänker på i dagsläget, då skulle det bli bli kaos.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-09 21:09

Det hindrar ju inte att Telenor förbereder sig redan nu, eller hur? Vill dom kunna börja sälja iPhone så snart som möjligt kan dom ju lika gärna bygga om.

Därför tycker jag att de borde bygga upp Apple Inc. med lite mer ansvar i de olika länderna...
Nu är ju allt centralstyrt utan dess like, och de kan inte marknaderna i de olika länderna.
Hade de givit Apple-SE lite mer ansvar, gett dem möjligheterna att "bli som Cupertino" och så så hade de kanske kunnat göra det hela lite snabbare och bättre...
Men det hade väl kanske samtidigt tagit bort känslan man älskar hos Apple också...

Men då hade man ju sluppit problem som t ex iPhones lansering i Frankrike...
Är du med på hur jag tänker?

jag har inte tänkt igenom det alls nu, så kom gärna med något bra svar så att jag kan hålla med

Ursprungligen av RockyMontana:

Därför tycker jag att de borde bygga upp Apple Inc. med lite mer ansvar i de olika länderna...
Nu är ju allt centralstyrt utan dess like, och de kan inte marknaderna i de olika länderna.
Hade de givit Apple-SE lite mer ansvar, gett dem möjligheterna att "bli som Cupertino" och så så hade de kanske kunnat göra det hela lite snabbare och bättre...
Men det hade väl kanske samtidigt tagit bort känslan man älskar hos Apple också...

Men då hade man ju sluppit problem som t ex iPhones lansering i Frankrike...
Är du med på hur jag tänker?

jag har inte tänkt igenom det alls nu, så kom gärna med något bra svar så att jag kan hålla med

Förstår dig, och jag skulle inte vilja nåt hellre än att dom ska släppa lite ansvar till lokala kontoren, men det händer väl inte än på ett tag.

Men dom blir ju bara större och större, hur länge kommer denna idé funka? Snart blir det nästan omöjligt att styra allt från USA.

Ja, i sådana här situationer så är det svårt att styra allting från centralbordet också, med tanke på att Stevie boy inte har en aning om hur alla länders telefonsystem osv fungerade.
Det de skulle behöva göra är väl som sagt att lära upp folket att hålla käften och utbilda dem i renodlad Apple-dealing så att de kan avlasta lite.
Det vore väl bra för dem själva också tänker jag.
Men det är väl knappast så Stevie jobbar, och kommer nog aldrig gå med på det heller.
Personligen skulle jag verkligen kunna gå in i ett sådant jobb och älska det och köra stenhårt på det, men rent hypotetiskt så skulle nog aldrig Stevie släppa järnhandsken...

(sa jag samma sak tre gånger nu? =P )

1
Bevaka tråden