Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GoW och UT3?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-10-09 15:15

Är det någon som vet när Gears of War och UT3 kommer till macen? Det är ju bekräftat att dom kommer, men frågan är ju när, och hur? Undrar om det kommer bli någon crapy Cider verision eller en ren mac ver. Någon som vet något?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-09 18:56

En bra fråga som jag också skulle vilja ha svaret på.

Med tanke på att EAs andra spel är gjorda via cider lär de som kommer efter också vara det.
Fast har du en intel mac är det bara att boota om till t.ex. XP och spela alla spel som finns inkl alla crapspel (95%).

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Med tanke på att EAs andra spel är gjorda via cider lär de som kommer efter också vara det.

Lugn i stormen nu! Hur fick du in EA i ekvationen?

Både GoW och UT har utvecklats av Epic. Enligt Ryan Gordon på MacSoft, som höll i utvecklingen av UT 2004 till Mac, så kommer dessa två spel inte vara byggda på cider utan bli "äkta" portningar.

joystiq.com

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-10-10 09:38

Är det Macsoft som ska stå för utgivningen eller kommer Midway att göra det?
Var det inte Macsoft som stod för ID softwares spel när Quake 1 gavs ut? Idag är det väl Aspyr som har både ID och Epic? eller har jag helt fel?

Ursprungligen av Christofer:

Lugn i stormen nu! Hur fick du in EA i ekvationen?

Både GoW och UT har utvecklats av Epic. Enligt Ryan Gordon på MacSoft, som höll i utvecklingen av UT 2004 till Mac, så kommer dessa två spel inte vara byggda på cider utan bli "äkta" portningar.

joystiq.com

Jag gick bara på den info jag läst här. Du menar att medlemmarna här inte talar sanning?
Bra det om det är en äkta portning!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag gick bara på den info jag läst här. Du menar att medlemmarna här inte talar sanning?
Bra det om det är en äkta portning!

När du skriver "medlemmarna" menar du egentligen dig själv, eftersom det var du som tog upp EA? Fint försök Mattias, men den gubben gick inte!

Om det blir MacSoft som står för porten så låter det mest logiskt att MacSoft/Destineer Studios även håller i utgivningen. Tror inte Midway har gett ut något för Mac överhuvudtaget?

Vad jag kan utläsa av Aspyrs och MacSofts produktlistor så håller Aspyr handen med id medan MacSoft har Epic.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-10-10 11:09

Tycker nog att Apple får ta och starta sin egna spelstudio precis som Microsoft, kan ju t.ex köpa upp Bungie nu när dom är fria

Nejdå det menar jag inte det var någon tråd för längesedan som handlade om spel och cider. Så den gubbe gick inte.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-10-10 17:40

Ja jävlar ja

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-10 19:49

Äkta Mac-spelare ska känna till den här.;) GoW lanseras preliminärt okt - dec 2007.

Här är några intressanta svar. Här är Ryan Gordons blogg.

Klart att det är riktiga portningar.

Planerna är att dessutom släppa Unreal Editorn till UT3, det innebär att vi på mac och linux kommer att kunna skapa banor och modifiera allt annat i spelet direkt i macen utan att röra windows på något sätt. Den kommer dock inte att skeppas för Mac/Linux i första releasen utan den kommer senare är det tänkt.
Förhoppningsvis kommer även ucc make att funka, då kommer man att kunna kompilera egen kod också.

Man kan väl säga att båda flyter på hyfsat bra på en iMac 24" 2.8 Ghz. Ser sjukt snyggt ut. Däremot är dom rätt så buggiga (Windows Vista).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-12-26 16:07

Det verkar som det börjar röra på sig. Nu har Prisjakt och några nätbutiker börjat lista Unreal III Mac som kommande spel med preliminärt utgivningsdatum jan 2010. Frågan är bara hur mycket man kan lita på det för Macsoft själva har inte haft någon info om det sedan pressmeddelandet för två år sen.

Jag tror inte så mycket på att det någonsin kommer att släppas till varken Mac eller Linux.
Något gick totalt fel med rättigheterna i någon del och allt verkar ha självdött efter det.

Ryan har långt gågna och fungerande versioner men de släpps inte ut.
Och efter några skumma kommentarer från Epic så verkar Linuxversionen vara dödförklarad. Troligen går macversionen samma väg.

Epic har ju till och med släppt UDK'n till UT3 för windows men inte ett ljud om något annat.

Jag ligger på Ryans privata maillistor och har frågat Ryan om han har någon kommentar men han svarar knappt på något som rör UT3 på macen. Munkavle skulle jag tro. Han brukar inte vara sådan.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-12-26 17:10

I och för sig är jag inte särskilt förvånad över den långa väntan. Många pc-spel släpps ju långt senare till Mac. Bioshock, byggt på just Unreal 3-motorn, är ju senaste exemplet då det släpptes 2007 till pc men två år senare till Mac. Det vore konstigt att inte släppa UT3 och GoW till Mac när spelmotorn är färdig och redan används i andra spel som Bioshock. I så fall måste , som du skriver, något annat ha gått fel. Det vore tråkigt.

1
Bevaka tråden