Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple MacBook Pro EFI Firmware - 1.4

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en MBP 15" 2.2 GHz och vill installera EFI Firmware 1.4. När jag har laddat hem filen och försöker öppna den står det "Den här datorn behöver inte uppdateras". Min dator är inköpt i början av september så jag har svårt att tro att den skeppades med denna uppdatering som släpptes igår. Någon som har en idé om vad som är fel?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-28 22:26

Vad har du för BootRom-version då?

Edit: Här kan du se senaste EFI för varje modell
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303880

Ursprungligen av bolle:

Vad har du för BootRom-version då?

Edit: Här kan du se senaste EFI för varje modell
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303880

Jag har version MBP31.0070.B02

Nu har Apple uppdaterat sin supportsida så MBP31******** är borta:
http://www.apple.com/support/downloads/macbookproefifirmwareupdate14.html

Denna uppdatering är alltså inte för senaste MBP. Möjligen kommer en ny uppdatering nästa vecka om Apple råkat klanta sig med denna.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-29 12:26

Borde inte relevanta uppdateringar laddas ned och installeras om man använder Software update? Eller måste man ladda ned vissa uppdateringar manuellt? (Jag är lite ny på Mac-området.)

Nödvändiga uppdateringar kommer via Programuppdatering. Inget du behöver ladda ner manuellt.

MBP31.XXXX finns ju inte med i den listan som finns här...http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303880

står ju att alla intel macar ska vara med i den listan så man kan kolla vilken efi som är nyast, konstigt..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-07 02:30

Det vore ju intressant om det kunde skrivas lite mer i detalj vad uppdateringarna faktiskt bidrar till. Samma med batteriuppdateringen till MBP som släpptes 3:e oktober.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 22:35

Ja, det är lite märkligt förfarande av Apple att bara släppa uppdateringarna utan närmare info. Jag kanske svär i kyrkan men här tycker jag faktiskt att MS är bättre på att informera användarna. Nu har de kanske så många fler buggar att korrigera... men ändå...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-09 23:16

I detta fallet är det nog snarare Intel som står för uppdateringen eftersom det rör deras firmware. Dock håller jag med. Min erfarenhet är att det är mycket lättare att hitta information om olika moment som skall göras i Windows än i Mac OS, mjukvara som hårdvara. Även hyfsat smala saker går att få info om. Efter att ha postat 5 olika problem med Mac OS i olika forum (inklusive här) står jag fortfarande med 0 svar. Har väl visserligen att göra med att det fortfarande är fler användare av Windows.

  • Medlem
  • 2007-10-10 00:00
Ursprungligen av snattack:

Även hyfsat smala saker går att få info om. Efter att ha postat 5 olika problem med Mac OS i olika forum (inklusive här) står jag fortfarande med 0 svar. Har väl visserligen att göra med att det fortfarande är fler användare av Windows.

I uppdateringen stod det vad den skulle åtgärda, men inte hur den skulle göra det. Känns inte så konstigt med tanke på att de flesta inte är Firmware-programmerare. Vilka frågor har du ställt här egentligen?

Ursprungligen av snattack:

Efter att ha postat 5 olika problem med Mac OS i olika forum (inklusive här) står jag fortfarande med 0 svar.

Ja, din fråga här verkade onekligen mycket smal.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-15 00:32

Kunde ju hoppats på att någon upplevt problem med någon som helst mjukvara/ljudkort/midiinterface som kunde matchat, men icke.

Samma med en annan tråd som postats här gällande problem med Finale.

Liknande problem till PC-mjukvara har jag fått svar på flera fall.

Uppdateringen är för den gammla macbook pro alltså de som skeppades innan juli. Så du har den senaste.
Du ska kolla under rubriken MacBook Pro (2.4/2.2 GHz 15-inch) inte MacBook Pro (Core 2 Duo 15-inch)

1
Bevaka tråden