Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback: 99mac.app

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lämna feedback om nya 99mac.app
Senaste version 0.8

Vi behöver mycket feedback för att kunna förbättra och ta bort buggar ifrån 99mac.app. Ge tips och kommentarer till vår utvecklare i denna diskussion!

Ladda ner 99mac.app här

[ 20. Januari 2003, 09:55: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Jag säger ingenting... men det är fräckt, bara så ni vet!

Ovanstående skrevs alltså innan det var släppt.

[ 20. Januari 2003, 08:58: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 08:23

Åh rokka fett jue

Efterlängtad....yummie!

Anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 08:45

Hur coolt som helst! Önskar bara att jag hade Mac OS X.

Men "Köpes annonser" och "Säljes annonser" på menyn borde väl vara "Köpes-annonser" och "Säljes-annonser" eller kanske ännu hellre stämma överens med vad det står på forumet: "Radannonser - Köpes" respektive "Radannonser - Säljes"?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Hur coolt som helst! Önskar bara att jag hade Mac OS X.

Men "Köpes annonser" och "Säljes annonser" på menyn borde väl vara "Köpes-annonser" och "Säljes-annonser" eller kanske ännu hellre stämma överens med vad det står på forumet: "Radannonser - Köpes" respektive "Radannonser - Säljes"?

Hmm.. det är ju sant, vi säljer ju inte annonser va?
Men det kan martin ändra i en handvändning.

pbdevelopment.list innehåller den här strängen käre thyrr.
"/Users/thyrr/Documents/Code/RSSParser/RSSParser.pbproj"
Du kanske inte vill att dina interna sökvägar ska synas eller? Dags för en update snart

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Hur coolt som helst! Önskar bara att jag hade Mac OS X.

Men "Köpes annonser" och "Säljes annonser" på menyn borde väl vara "Köpes-annonser" och "Säljes-annonser" eller kanske ännu hellre stämma överens med vad det står på forumet: "Radannonser - Köpes" respektive "Radannonser - Säljes"?

Det är nu fixat!

Helt underbar liten app!

Nu blev dock "Re:" ännu mer irriterande... Ersätt med -. (som i replik)

Förresten... Det kan väl inte vara så svårt att göra en 99reklam.app? Och en 99musik.app. Och en 99resor.app......

[ 20. Januari 2003, 09:38: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-01-20 09:47

Verkar döbra.
Kan bara samtycka med övriga

Det står "Om du vill läsa mer om hur du placerar 99mac innehåll på din hemsida eller i dina applikationer klicka här." Men jag hittar inte någon information där.

Finns det nån info ännu?

Ciryon

Lite senare under dagen - jag hann inte göra klart sidan igår kväll. Det kommer!! (läs mer under huvudnyheten "Premiär: 99mac.app")

kan inte packa upp .sitx - vad gör jag för fel?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: sugplopp:
kan inte packa upp .sitx - vad gör jag för fel?

Den kräver Stuffit Expander 7.

tackar!

Uppdaterar den listan automatiskt eller måste man göra det manuellt? Skulle vara skönt med lite inställningar, ty uppdatera automatiskt var 5:e minut eller nått...

Vilken kanon-app!!!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Uppdaterar den listan automatiskt eller måste man göra det manuellt? Skulle vara skönt med lite inställningar, ty uppdatera automatiskt var 5:e minut eller nått...

Vilken kanon-app!!!

Den uppdateras automatiskt var 10e minut nu.

Kul att ni tycker om den

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Uppdaterar den listan automatiskt eller måste man göra det manuellt? Skulle vara skönt med lite inställningar, ty uppdatera automatiskt var 5:e minut eller nått...

Vilken kanon-app!!!

Du hittar FAQ här:
http://99mac.com/filer/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-20 11:34

Snälla, ta bort Re:! Det är vansinnigt irriterande. Sen var det det här med bakgrundsfärgerna då...

Det fungerar inte att uppdatera manuellt här!?!

Felrapport;
99mac.app har inte uppdaterats sedan ca. 10.33, varken automatiskt eller genom att jag manuellt valt att uppdatera. Ingening händer. Fredrik Sigbjörns inlägg från kl. 10.33 i denna tråd ligger fortfarande som senaste inlägg.
Är det bara hos mig det strular?

/M

Om det är RSS som används borde det alltså gå att kolla 99mac med Slashdock nu. Kan någon lägga ut URL till RSS-filen för Dagens aktiva?

99mac.app verkar jättebra, men jag kör hellre en site till i Slashdock än ett program som tar plats i menyraden.

[ 20. Januari 2003, 15:27: Meddelandet ändrat av: Michael Nord ]

Verkar som om xml filerna inte uppdateras nu, vilket innebär att det ser ut som 99mac.app inte uppdaterar. Kan vara det som är problemet.

Är det för stort projekt att be om möjligheten att öppna fönster? Skulle t.ex. vilja ha "Nya inlägg" ständigt öppen.
Och inställningsmöjlighet on/off för "Bring to front" när den automatiska uppdateringen ger nya inlägg.

/Bosse

Möjligheten att själv kunna få välja vilka forum som man vill ha i menyn?

Annars; tip-top.

/c

Hrmmm.....den vägrar starta på min dator.....
Dubbelklickar, men ingenting händer....den försöker starta men kommer ingenvart..

Men jag ska testa lite mera innan jag klagar, det är ju mycket möjligt att det är jag som har gjort något knas!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fleno:
Hrmmm.....den vägrar starta på min dator.....
Dubbelklickar, men ingenting händer....den försöker starta men kommer ingenvart..

Men jag ska testa lite mera innan jag klagar, det är ju mycket möjligt att det är jag som har gjort något knas!

Programmet hamnar inte i dockan eller nåt. Det enda som sker är att du får en liten 99mac-meny. Har du kollat så du inte fått en sådan?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fleno:
Hrmmm.....den vägrar starta på min dator.....
Dubbelklickar, men ingenting händer....den försöker starta men kommer ingenvart..

Men jag ska testa lite mera innan jag klagar, det är ju mycket möjligt att det är jag som har gjort något knas!

Har du kollat uppe i menyraden? Till höger ...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 12:33

I FAQ står att programmet kräver OS10.2, är det möjligt att hacka till det så att det funkar under 10.1.5? Jag har inte ännu haft möjlighet att uppdatera till 10.2, därför frågar jag. Men det låter som en perfekt app för mig som sällan kommer ihåg att gå hit och kolla eftersom jag normalt föredrar mail-kommunikation.

Bra initiativ!!

/ Vicki

Nu blir jag nästan förnärmad....

Såååå korkad är jag inte...

Bevaka tråden