Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker: Bättre headset med sladd

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det fler som upplever att ni inte hörs i det headset som följer med telefonen?
Micen i mitt det iphoneheadset jag har är extremt svag och de flesta jag talar med tror att jag har telefonen några meter bort...
Söker efter ett alternativ, som har sladd, men har inte funnit något ännnu. Någon som har tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 22:00

Här finns en tråd om lurar. V-moda har ett par lurar de kallar Vibe Duo med bra ljud men si och så mic vad jag utrönt. De säger i den där tråden att de kommer med en ny version som även har svarsknapp på sladden, som ska släppas i mitten på oktober.

Jag väntar på den själv, förhoppningsvis har de förbättrat mikrofonen. Det jag läst om den är det motsatta att den tar in allt ljud istället för att "isolera" rösten. Än så länge ser det ut som det bästa alternativet av det jag hittat. Mailade Shure om ett par av deras lurar och fick det här svaret:

Q: I wonder if the i4c Integrated Sound Isolating Earphones + Mobile
Headset works with Apple's iPhone?

A: Unfortunately, none of the I Series earphones work with the iPhone, except the I2C-M, which is available through AT&T/Cingular stores. Recently, we released the MPA adapter, which makes it possible to use our SE series music earphones with an iPhone, as well as many other popular music phones.
The MPA-3C (which is the adapter compatible with the iPhone) is currently available at Apple stores.

aha, tackar för snabbt svar!

Kan väl meddela att nya V-Moda lurarna fungerar klockrent WOW vilket ljud!
Apples lurar är ett skämt egentligen.

Svarsknapp är det också på den

Fungerar svarsknappen som fjärrkontroll till iPoden som på Apples lurar?

Otroligt fula, de där V-Moda, förresten.

Ursprungligen av ztaafen:

Fungerar svarsknappen som fjärrkontroll till iPoden som på Apples lurar?

Otroligt fula, de där V-Moda, förresten.

Fula, är du ett skämt eller

Nej, men jag uppskattar ren och enkel design. De där V-Moda är helt enkelt för plottriga för att falla mig i smaken.

Kan även tilläggas att jag aldrig har sett dem i verkligheten, de kanske ser bättre ut då?

Den där funktionen som tar bort ljud utifrån är helt klockren.
Sen så syns väl inget mer än det bakre höljet, eftersom skiten sitter i öronen...
Ren och enkel design på ear plug-hörlurar?
Hmm, tja, snacka om höga krav helt enkelt...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-09 18:11

motif: Har du fått hem de nya V-Moda lurarna? Var köpte du dem?

Riktigt najsa de där faktiskt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-09 18:26

Bose har släppt ett par on-ear lurar som är riktigt trevliga.

Har modelen utan micen. Men som tur är så går den att byta. Så den är redan beställd.

Och luren i sig är riktigt riktigt bra....

http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAGE_EVENT&url=/home_entertainment/headphones_headsets/headsets/mobile_oe/features.jsp

1
Bevaka tråden