Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Härligt med 99mac!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla macgalningar och andra dumskallar!
Så här innan läggdags tänkte jag bara säga någonting possitivt bland alla mindre possitiva inlägg man ibland skriver om ditt och datt....

Jag måste säga att det här macforumet är great!
Jag är glad att det finns och att det finns så många andra macanvändare därute som är så hjälpsamma och trevliga!

Därför tar jag tillfället i akt och sänder ros till alla medlemmar, moderatorer och hjälpare!

Varken mer eller mindre.
Jag hoppas detta forum får förbli lika trevligt och intressant/givande och även fortsätta att växa i samma skepnad.

Keep up the good work all!
Over and out.

Gambit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-29 23:26

Jag håller med & tack detsamma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 23:28

Håller med! 99mac är som en fräsch vårvind som sveper över landet. En doft av den fina världen. Ett glas ädelt portvin framför öppna spisen. En fullriggare i mediehavet. En prunkande, livskraftig oas i den intellektuella öknen i Sverige. En apoteos. En...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 23:41

99mac är livets elixir för mig just nu. Gör inget annat på dagarna eller i burken än hänger ut här inne...
(Får snart ett liv så jag kan hålla mig härifrån...)

[ 29 Augusti 2002, 23:50: Meddelandet ändrat av: Earth ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 23:49

Javisst är det härligt,

och du har förvisso en del i detta Gambit!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2002-08-29 23:49

99mac??? trodde det här var macnytt,, typsikt.. 700 inlägg i fel forum....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 23:51

lol Nix

Ibland funderar jag bara kring vart detta är på väg?

När jag, Jon och Petter startade 99mac trodde vi att det skulle bli typ 150 pers som diskuterade branschnyheter ungefär. Vi hade lite fel!

I Maj tänkte jag att "det här har blivit så stort nu att det kommer hända något hemskt och så är sagan slut" typ.
Nu efter sommaren har vi DUBBELT så många besök som i Maj - som var en riktig rekordmånad.

Fungerar ett forum med 5.000 medlemmar? Finns det en magisk gräns? Nu har vi 365 nya inlägg om dagen, är det meningsfullt med ett forum som har 1.000 nya inlägg per dag?

En sak är säker, jag ska följa "tåget" och se hur detta slutar, det blir väldigt roligt. Inom kort så uppgraderar vi till 99mac.com version 2.0 och då tar vi ännu ett stort steg framåt med massor av nya funktioner och betydligt snabbare sidor.

Jag saknar några saker dock:

- En riktigt bra nyhetstjänst

- Regionala forum där man kan arrangera träffar och aktiviteter så att man kan ses IRL. Om vi kunde aktivera ungdomar runt om i Sverige så kan vi säkra Macens fortlevnad och få bidrag till verksamheten också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-30 00:06
Citat:

quote: ...och betydligt snabbare sidor.

Härligt!!

Beröm är alltid roligt. Tråden utvecklades till en Feedback-tråd så jag flyttar den.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-03 11:10

Yes! 99mac.com är underbart! En fantastisk resurs för oss alla. Tack för att ni finns!

Naturligtvis håller även jag med Gambit.

Tycker däremot antal medlemmar på ett forum är totalt intetsägande. Det är antal aktiva medlemmar som är intressant. En utgallring kanske vore på sin plats. Inaktiv i 100 dagar = raderat konto.

Eller är jag fel ute?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-03 12:09

Håller med i berömfloden. Trevligt forum, härligt att det dessutom finns idéer och ambition till så mycket mer.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dsm:
Naturligtvis håller även jag med Gambit.

Tycker däremot antal medlemmar på ett forum är totalt intetsägande. Det är antal aktiva medlemmar som är intressant. En utgallring kanske vore på sin plats. Inaktiv i 100 dagar = raderat konto.

Eller är jag fel ute?

Kan inte säga om du är fel ute men jag håller itne riktigt med i detta fall.

Gambit

1
Bevaka tråden