Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

banners

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad har ni för åsikt om banners i allmänhet? Tittar man på banners? Skulle du köpa banners för att hitta kunder till ditt företag?

Titta på dom banners som är online på 99mac:
http://banner.99mac.com

Vad är en bannervisning värd? 50 öre? 1 öre? ingenting? Vad är ett "klick" värt?

I vårt nätverk visar vi hundratusentals banners varje månad - vi närmar oss en miljon visningar i månaden faktiskt.

Har ni tips för hur vi ska hitta kunder - det skulle kunna utgöra grunden för ett självfinansierat 99mac.com.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 16:17
Citat:

quote: Vad har ni för åsikt om banners i allmänhet? Tittar man på banners? Skulle du köpa banners för att hitta kunder till ditt företag?

Bannerreklam är irriterande. Kollar aldrig på det.

Citat:

quote: Vad är en bannervisning värd? 50 öre? 1 öre? ingenting? Vad är ett "klick" värt?

Inte ett lingon.

Citat:

quote: Har ni tips för hur vi ska hitta kunder - det skulle kunna utgöra grunden för ett självfinansierat 99mac.com.

Macoteket, Core, MacSupport osv skulle kunna tillfrågas om de vill sponsra var sin avdelning. Även Apple naturligtvis.

Lite beror det på var de är placerade men i stort är de ett sattyg.
I värsta fall blinkar de, smattrar i olika färger, rör på sig åt alla håll innom ramen.
Det är då man får svårt att koncentrera sig på det man läser om. Kanske en lång text tex.

Om de måste finnas skall de vara så återhållsamma som möjligt.

Gambit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-28 17:23

Jag hade kanske lagt märke till att det fanns banners här men tittade nu för första gången vad som stod på dem. Man har lärt sig att ignorera dem... Har väl klickat på...3-5 i min livstid kanske.

Se detta ur 99mac.com:s perspektiv. Vi vill ha intäkter och banners är ett enkelt sätt. Men ni säger alltså att dom ändå inte har någon effekt så vi kan likaväl ta bort dom?

  • Medlem
  • 2002-08-28 19:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Se detta ur 99mac.com:s perspektiv. Vi vill ha intäkter och banners är ett enkelt sätt. Men ni säger alltså att dom ändå inte har någon effekt så vi kan likaväl ta bort dom?

Jag skulle gärna klicka på varenda banner för att stödja 99.mac... men jag kör Omniweb och den är så duktig på att filttrera bort banner´s så jag har aldrig sett en banner här;-)

Jag tycker banners kan vara helt OK under vissa omständigheter. För det första ska det inte vara några jobbiga animeringar och blinkningar. Sedan ska reklamens produkt/tjänst ha samma inriktning som sidan man besöker. Dvs att dator/teknik reklam är ok på 99mac, men att ha typ reklam för blöjor på 99mac känns väl lite fel.

Så länge detta uppfylls och att bannern placeras ungefär som den nuvarande så finns det stor risk att jag blir intresserad av att klicka på skräpet...

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-08-28 19:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Earth:
Jag hade kanske lagt märke till att det fanns banners här men tittade nu för första gången vad som stod på dem. Man har lärt sig att ignorera dem... Har väl klickat på...3-5 i min livstid kanske.

Det ligger väldigt mycket i att man ignorerar banners, precis som att man springer och pissar i reklampauser på TV. Det var först nu jag såg vem som hade bannern högst upp på sidan, har nochat den totalt innan.

Jag bläddrar förbi många annonser i tidningar, men ibland när det något som fångar mitt intresse. Samma sak är det med banners. Ofta så bryr jag mig inte om dem, men så kommer det något som fångar mitt intresse.

Även om jag inte klickar på banners så blir jag utsatt för den och kanske besöker jag 99resor.com nästa gång jag behöver ett restips.

Väl skrivet Christian!

Banners ska vara kvar. Men de som syns här är så tråkigt utformade att man inte orkar klicka.

Det behövs lite mer tunga namn och intressantare banners för att fler ska klicka.

Jag klickar på dem enbart för att stödja 99mac som det är nu.

A couple of clicks a day
so that 99mac doesn´t go away

[ 29 Augusti 2002, 11:11: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-29 13:27

Det borde var mycket dyrare att annonsera med en animerad banner än med en vanlig.

Blinkande banners är otroligt störande, och resulterar i att man filtrerar bort dem istället.

1
Bevaka tråden