Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hittar inte min XP-skiva.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook Pro och håller på att installera Windows XP med hjälp av bootcamp men stöter på ett problem när min xp skiva inte vill synas för bootcamp. Jag kan partionera windowsdelen men steget efter så kör den fast när den ber mig mata in min Xpskiva fastän den sitter i. Jag ser skivan i finder men bootcamp ber mig att sätta in XPskivan och klicka vidare.

Jag har windows XP som en ISOfil och har provat att bränna ut den men det funkar inte. Hur går jag vidare? Någon annan som stött på något liknande problem?

Väldigt tacksam för hjälp!

Thomas Lundin

Som en ISO-fil? Är det inte bättre att du köper en Windows XP-skiva, de är inte dyra numera.

Jag fick den skickad till mig av en kollega. Det är en legitim licens. Varför köpa en ny när jag redan har en ?

Något har hänt när du brännde den, hur gjorde du det?

update

Uppdatering:

Jag har nu fått Bootcamp att se min skiva och nu går den vidare med att boota om och starta från cd'n men jag får följande fel: "CDBOOT: Couldn't find NTLDR"

Vad beror detta på och är det någon därute som vet hur man kommer förbi detta???

Verkar vara något fel på skivan/bränningen.
Du har fått den skickad från en kollega du är säker på att licensen inte är bunden till en specifik hårdvara? Som windows-skivor kan vara?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Verkar vara något fel på skivan/bränningen.
Du har fått den skickad från en kollega du är säker på att licensen inte är bunden till en specifik hårdvara? Som windows-skivor kan vara?

Yes jag är säker.

1
Bevaka tråden