Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önsketänkande

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man hade kunnat lägga in ett filter som gör att bara folk som sitter på mac kan göra inlägg på 99mac hade det varit utmärkt.

Nu funkar detta inte då man ju vill fånga upp blivande "switchers", men om man kunde applicera det på vissa trådar som är på väg att balla ur hade det varit suveränt.

Tänk på att många inbitna 99macare ofrivilligt måste använda peezee på arbtetsplatser, skolor, universitet osv. Och så skulle man precis som du nämner låsa ute alla framtida "switchers".

Ett sådant filter hade därmed inte varit speciellt lyckat.

/M

edit: stavfel

[ 17 Oktober 2002, 13:43: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Jag fattar självklart att det inte hade varit så lyckat i de flesta fall, men det hade absolut varit önskvärt i andra.

Tänk så skönt det hade varit att slippa vissa medlemmars inlägg i vissa diskussioner.

Ingen nämnd...

Men det var inte menat som ett särskilt seriöst förslag från början heller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-17 14:45

Jag är tvungen att sitta på jobbet framför en PC och skulle verkligen inte vilja se ett sånt filter! Helt barockt!

Ett sådant filter kan omöjligen fungera då majoriteten av besökarna anländer på en Windows-maskin...

Vi får väl ha nån login:

1. Jag loggar in med Mac
2. Jag loggar ofrivillig in från en PC
3. Jag loggar in med en PC i syfte att "flejma" (detta alternativ skickar en omstart-signal till PC´n i fråga)

!

Ah, Andersson, du har fattat andemeningen med den här tråden!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-17 15:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
Ah, Andersson, du har fattat andemeningen med den här tråden!

Om det var ironi får du allt bli tydligare. Otydlighet är värre än allt PC-användande på jorden.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Tänk på att många inbitna 99macare ofrivilligt måste använda peezee på arbtetsplatser, skolor, universitet osv. Och så skulle man precis som du nämner låsa ute alla framtida "switchers".

Urs, att tvingas jobba med PC, det är nu nästan likställt med tortyr. Man får gå till skyddsombudet och kräva att få Wintel-lådan utbytt

Hankpank:

(jag känner igen din bild?)

PJW> OK, jag var kanske inte glasklar när jag startade tråden. Den är absolut inte ironiskt menad, men inte särskilt allvarlig heller. Det var ett "önsketänkande" för att jag är så trött på vissa PC-nissars inlägg i PC vs Mactrådar som bara pågår o pågår och pågår...

Andersson> Roky & Bleibalien.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-17 16:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
PJW> OK, jag var kanske inte glasklar när jag startade tråden. Den är absolut inte ironiskt menad, men inte särskilt allvarlig heller. Det var ett "önsketänkande" för att jag är så trött på vissa PC-nissars inlägg i PC vs Mactrådar som bara pågår o pågår och pågår...

Andersson> Roky & Bleibalien.

Detta tycks ju just vara en sådan tråd...

Såvitt jag vet pågår det bara en annan tråd om Mac vs. PC och den håller sig på plats. Någon spridning ser jag inte. Det var betydligt värre för ett tag sedan.

1
Bevaka tråden