Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applescript: variabel för alla tomma utrymmen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-08 10:50

Jag har en sträng kod som ser ut så här:

search myStory for ".:" replacing with ":"

Finns det nån kod för alla typer av fasta mellanslag jag kan ha i stället för mellanslaget ovan?

Skulle inte tro det, men frågar ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-08 11:31

Jag ser inget mellanslag i din kod överhuvudtaget...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 13:52
Ursprungligen av Baron:

Jag har en sträng kod som ser ut så här:

search myStory for ".:" replacing with ":"

Finns det nån kod för alla typer av fasta mellanslag jag kan ha i stället för mellanslaget ovan?

Skulle inte tro det, men frågar ändå.

Är inte helt hundra på om du kan göra det i Applescript direkt, då jag inte är någon fena på det, men eftersom du kan baka in shellscript i Applescript så går det alltid att göra

  • Medlem
  • 2007-10-08 14:21

Oj då. I skriptet är det ett fast mellanslag som inte syntes när jag kopierade in det i Safari. Det ska stå

search myStory for " :" replacing with ":"

Svaret är Nej, Nja, och ja, beroende på vad man menar:

Nej, om du vill kunna göra det direkt i CS2. Gör två sökningar istället. InDesigns sök och ersätt är så snabb så det spelar ingen roll.

Nja, såtillvida att du, precis som Ntity säger, kan göra det via andra scriptspråk (enklast i det här fallet är dock inte shell, utan JavaScript/ExtendScript som har en "match" funktion) Tyvärr är det inte någon barnlek att få till interaktionen mellan två scriptspråk, så jag avråder.

Ja, om du använder CS3, som har stöd för GREP-sökningar.

Så, om du frågar den som gjort scriptet som du är in och petar i så skulle han nog säga - gör två sökningar istället

Senast redigerat 2007-10-09 06:32
  • Medlem
  • 2007-10-08 21:59

Det blir ju inte två sökningar om det ska bli heltäckande, utan snarare 40-50 stycken. Det borde väl du veta som har totat ihop det...

Men troligen bara två som är intressanta, för hur många har egentligen lyckats peta in en åttondelsfyrkant före sitt kolon?

Strävan efter det perfekta är det godas fiende, eller hur man nu säger.

1
Bevaka tråden