Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns iChat i din profil!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när Mac OS X 10.2 med iChat är här tycker jag det skulle vara trevligt med ett fält i ens profil där man kan ange sitt iChat / AIM namn.

Då kan man enkelt lägga till massa andra coola macare i sin Buddy-list.

Tillägg
Tills det kommer ett sånt fält kan ni ju alltid skriva erat AIM namn i denna tråd. Om nån vill lägga till mig så heter jag [email protected]

[Ändrade rubriken på tråden, så folk ser att det finns ett iChat-val numera! /Jon]

[ 25 Augusti 2002, 13:00: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-08-25 00:06

Kul idé Jag heter "heavymetalmacman" och finns som AIM-användare... Sitter dock i iChat så klart.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-25 02:19

Kul, har väntat på tillfälle att få testa iChat
[email protected] är jag! jag lägger till er på en gång!

Kul att få igång sitt iChat!!!!!
[email protected]

Ska bli kul att prova iChat, det blir en lista med bara Mac användare..

[email protected]

Fixat! Kolla er profil, raden under ICQ-nummer. Jag gjorde fältet till ett valfritt sådant, alla har ju inte AIM eller .Mac.

Mitt är i alla fall [email protected].

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-25 13:09

kul detta !

Gaddswe heter jag

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-08-25 13:18

Måste ju bara testas: [email protected]
/mattias

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-25 22:42

johankmannen heter jag!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-25 23:49

[email protected] Jag vill åxå testa

  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 08:36

Man kan ju starta chatrum i iChat så vi kanske skulle starta ett 99mac chatrum. Jag testade med namnet "99mac" igår men det funkade inte (kanske för att det är siffror i namnet?)

Är det nån som har fått klarhet i om man kan använda sitt ICQ konto i iChat? Det är ju samma nätverk. Just nu är jag i programmet GAIM ansluten till login.oscar.aol.com med mitt ICQ-nummer och lösenord.

Ciryon

  • Medlem
  • 2002-08-26 11:16

ICQ och AIM är inte samma sak. I praktiken finns det ett par olika nätverk som inte samarbetar:

irc
icq
aim
msn
jabber (som dock har gateway till aim)

Det är beroende på detta som program som Fire! funkar så bra. Du behöver bara ett program trots att det finns så många olika nät.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: paf:
ICQ och AIM är inte samma sak. I praktiken finns det ett par olika nätverk som inte samarbetar:

irc
icq
aim
msn
jabber (som dock har gateway till aim)

Det är beroende på detta som program som Fire! funkar så bra. Du behöver bara ett program trots att det finns så många olika nät.

Men ICQ och AIM använder fortfarande samma protokoll, så det borde vara en smal sak att implementera stöd för ICQ i iChat. Får väl hoppas på nån uppgradering.

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lempa:
Man kan ju starta chatrum i iChat så vi kanske skulle starta ett 99mac chatrum. Jag testade med namnet "99mac" igår men det funkade inte (kanske för att det är siffror i namnet?)

Vet inte hur det funkar, skapade just ett chatrum med namnet "nittiniomac". Stannar kvar där en stund, kanske nån dyker upp.

Finns för övrigt på iChat som ´[email protected]´ - om man kan finnas "på" iChat dvs...

/Mattias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-26 18:28

macIv4r fick de bli... fanns inte många nicks kvar åt mig inte heh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 23:01
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-08-30 17:35
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-08-30 21:24

Synd att ingen av mina IRL vänner använder varken .mac eller AOL. Min kontaktlista är helt tom...snyft....

[ 30 Augusti 2002, 23:21: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Säger som ovanstående, inga av de jag känner kör ichats standard, synd.

Men det vore trevligt att få en drös med osX och mac folk som man kan skicka eventuella kris frågor till när man jobbar.

Jag jobbar med film så om någon gör något liknande och vill prata el. fråga något så är mitt namn: [email protected]

fobiex

(Använder vanligt AIM -konto.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-03 19:43

Testar gärna ichat - [email protected]

  • Oregistrerad
  • 2002-09-03 20:20

Mitt iChat namn är (från AOL) SaveKnor. Är en 27årig Göteborgare.

Mvh

Jonas Thornander
"From the real Ivinia"
Sweden

1
Bevaka tråden