Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple beställer nya processorer

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det gäller tydligen väldigt många 3,2 gigahertz quad-core Xeon processorer

http://macworld.idg.se/2.1038/1.124240

Vad tror ni, en ny Mac pro?

Ja, inte är det en ny Macbook i alla fall. Uppgraderingar av MacPro och Xserve är det nog som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 14:43

Så länge det inte betyder att Apple väntar med att uppdatera sina Mac Pro pga att de väntar på de nya processorerna så får de gärna handla upp det fetaste feta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-06 15:16

Det verkar som att Apple får förtur på det mesta hos Intel nu för tiden. Jag undrar vad det kan bero på, Apple är väl ändå inte största beställaren.. can't be!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-06 16:32

Apple är väl den fjärde största tillverkaren i USA eller nåt sånt. Plus att Intel gärna ser sitt namn ihop med ett så innovativt företag som Apple. Man ska väl inte säga att det är gratis PR, men det är sannerligen bra PR!

Jag tror Intel har sneglat på Apples stigande försäljningskurvor...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 17:31

Tror att Apple köper sig rätten att köpa de här processorerna. Har nog varken med PR eller stigande försäljningskurvor att göra. Det är Apple en för liten fisk för.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 18:20

Där tror jag du har fel. Apple har enormt stort brand bekantskap och väldigt positiv. Även om DELL och HP säljer mer så har dom inte lika positiva värden.

Tycker att det här sammanfattar apple rätt bra.

//Rob

Då blir min Mac Pro ännu "långsammare". Beträffande voffor Intel skulle sälja till Apple och eventuellt till ett bättre pris (för Apple), så kan det ju vara så att Intel-chefen gillar Apple, helt enkelt. IT is called networking, eller om du missgynnas; vänskapskorruption.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-07 17:49
Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Då blir min Mac Pro ännu "långsammare". Beträffande voffor Intel skulle sälja till Apple och eventuellt till ett bättre pris (för Apple), så kan det ju vara så att Intel-chefen gillar Apple, helt enkelt. IT is called networking, eller om du missgynnas; vänskapskorruption.

Hehe, din dator blir ju inte långsammare för att det kommer ut en ny. Den går ju precis lika snabbt som förut

Ursprungligen av widde:

Hehe, din dator blir ju inte långsammare för att det kommer ut en ny. Den går ju precis lika snabbt som förut

Allting är relativt.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-08 07:33

går och funderar på en macbook pro... betyder det här att man ska vänta?

leopard är ju på ingående - tror ni det kommer uppdaterade macbook pros då med? hur länge sedan är det som de gjorde något åt modellerna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 08:53

MBP uppdateras nog inte, de här processorerna handlar med största säkerhet om Mac Pro eller Xserve:

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-08 08:57

I see, missade det... tack earth

  • Medlem
  • 2007-10-08 11:34

I allra första hand dyker förstås de här nyheterna upp nu, eftersom jag nyss köpte en av den gamla sorten.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-10-09 19:38

Det stämmer tydligen detta jag läser i forumet då?

Jag var hos en återförsäljare idag där jag fick rådet just att vänta med inköp av en MacPro någon månad. Motiveringen var att det inte hänt särskilt mycket med MacPro på ett tag.

Men vad kan det bli för konfigurationer i så fall?
- Här har jag ingen susning.

  • Medlem
  • 2007-10-10 15:32

Troligen blir det ett litet snäpp högre klockfrekvenser, mellan 2.0 och 3.16 GHz. 1600 MHz systembuss. Samt att de använder 45 nm-teknik = svalare processorer = tystare datorer. Kostar? Tja, tretti.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-10-11 00:41

Det låter ju trevligt.
Jag avvaktar ett tag och kollar lite då och då här.

Kommer precis lagom efter att jag nyligen startat egen verksamhet.

1
Bevaka tråden