Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight som Webkamera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-10-06 10:04

Hej

Har testat både Iris och EvoCam men får webkameran bara att funka när man ligger på samma Airport nätverk.
Loggar jag in på grannens W-lan funkar inte de IP adresserna som visas i resp. program längre.
Hur gör man ?

Jag kanske är fel person att svara eftersom jag inte använder något av de programmen, men om du använder ipadressen så funkar det inte över internet såvida du inte gjort förändringar i brandväggen (har ni båda fast ip fungerar det förstås, men det är inte så vanligt). Har du provat med t.ex. skype, fungerar det då?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-10-06 13:04

Nä, IP adressen är dynamisk i båda fallen. Tänkte koppla upp datorn på en mässa så dom andra på firman kan gå in och titta vad jag har för mig !

Då behöver du använda dig av någon programvara som stödjer det. Eftersom ni inte kommer att kunna hitta varann via ipadress (jag skrev fast ip ovan men tänkte förstås på publik ip) så behöver du hjälp av programvaran, som t.ex. Skype eller andra kommunikationsprogram.

Själv kör jag ibland skype, funkar förstås både mot mac och pc och kan vara bra att testa med så ni ser att det fungerar.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-10-06 20:23

Fixade skype, det funkade bra, ingen superkvalité på videoöverföringen men det funkar.
Tack så länge för tipsen

1
Bevaka tråden