Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar Windows Vista på nya iMac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hemskt med Windows jag vet... men jag behöver native pokerklienter för att överleva. Jag behöver även kunna spela Konami's Pro Evolution Soccer, annars blir jag deprimerad

Därför undrar jag.. någon som installerat Vista på sin nya Imac? Hur känns det overall i performance och hur fungerar det i spel? Vilka drivisar funkar för grafikkortet?

Tacksam för all info

Jag körde in Vista på min gamla iMac C2D och det funkade felfritt. Med nya Bootcamp 1.4 har apple verkligen skärpt till sig vad gäller drivisar och allt jag har provat funkar inkl. Apple Remote. Att spela i Vista går som tåget, givetvis beroende på vilket spel och vilka spec din dator har. Vad gäller drivisar till grafikkortet så bränner du ut dessa på en CD när du kör bootcamp och kortet funkar således lika bra i Vista som i OS X, åtminstone vad jag har märk. Jag har iofs den gamla (förra) modellen av iMac:en men det borde vara samma för den nya.
Hoppas info:n hjälper.

MrMister

Vista fungerar väl lika bra/dåligt på Mac som på PC. Min erfarenhet av Vista är att det är långsamt, plottrigt och allmänt halvdant. Jag rekommenderar starkt att du använder XP istället.

Kör ni 32- eller 64 bitars vista?

Jag testade o spela Battlefield i Vista på min Macbook pro 2,16 core duo, funkade helt perfekt. Full fart vad jag kunde se.

1
Bevaka tråden