Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync - Nokia 6500 Classic

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte idag när jag köpte en Nokia 6500 Classic att det inte fanns något stöd för den i iSync, inte heller fanns det något befintligt plug-in för att få det att fungera. Tog därför saken i egna händer och fixade ett eget plug-in, fungerar superbra!

1. Ladda ner Nokia6500_phoneplugin.zip

2. Packa upp

3. Stäng iSync om programmet körs

4. Flytta filen Nokia6500.phoneplugin till mappen ~/Library/PhonePlugins om mappen inte finns, skapa den

5. Klart, starta iSync och tuta o kör

/Daniel

  • Medlem
  • 2007-10-05 15:49

Vet du möjligtivs var man kan hitta en plugin till Nokia 6267 ?

/Fredrik

Hittade ett på en spansk sajt... Du gör på samma sätt som jag beskrivit ovan! Vet dock inte om det fungerar, har ju inte den telefonen

  • Medlem
  • 2007-10-05 17:20

Grymt ju! Var hittade du den? Den innehöll dock en mapp med flera filer som jag inte vet vad att göra med... =P

/Fredrik

  • Medlem
  • 2007-10-05 17:40

Hittade sidan själv! Bara att ta innehållet i zippen (vilket är en mapp) och dra den till mappen du nämnde. STORT tack!!

/Fredrik *gladis*

  • Medlem
  • 2007-10-10 20:36

Och Nokia6500 slide?

Lite off-topic, men är du nöjd med Nokia 6500?

Ursprungligen av kakapo:

Lite off-topic, men är du nöjd med Nokia 6500?

Det är en supertrevlig telefon. Hade tidigare en Nokia N70, riktig tegelsten. Så det var skönt att byta till en smidigare telefon. Menyerna är rappa, ingenting jag saknar funktionsmässigt och det fungerar utmärkt att synca med macen. Ett bra köp!

Just det, snygg är den också

  • Medlem
  • 2007-10-20 18:55

hej.
provade att dra in pluggen i mappen och starta om isync... men den dyker inte upp... vad gör jag för fel?

/j.

  • Medlem
  • 2007-10-20 18:59

ursäkta mig. självklart va jag tvungen att para ihop den i blåtandsinställningar först...

Bra att det löste sig. Märker att jag inte är så aktiv här längre!

Hur funkar min Nokia 6500 classic med isync

Jag lyckas inte ladda ner filen med pluggen till min Nokia 6500 classic, vad gör jag för fel?:'(

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-23 01:40

Kunde inte använda DANVANELs plugin. iSync 3.0 ville inte öppna den. Därför har jag skapat min egen. Se mer här:

http://legnered.com/miche/2008/04/15/nokia-6500-classic-isync-plugin/

1
Bevaka tråden