Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard släpps sista helgen i oktober

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inte helt oväntat verkar det som om Apple kommer att släppa Leoard i slutet av den här månaden:

Think Secret: Leopard poised to leap last weekend in October

AppleInside: Apple announcements brewing for late October

inte speciellt långt bort Ska bli riktigt kul att få byta operativsystem.

  • Medlem
  • Krokom
  • 2007-10-04 16:16

hoppas det stämmer, då kan man utnyttja studenterbjudandet (dator+ipod) OCH få leopard!
som grädde på moset!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 16:18

KALAS!!!
Det ska jag fira med en kanelbulle dagen till ära!

/F

Leopard den 26e Okt?

Snappade precis upp detta från appleinsider.com ;

"Apple announcements brewing for late October
By AppleInsider Staff

Published: 09:00 AM EST

Apple Inc. has begun preparatory measures for significant announcements to take place during the last full week of October, AppleInsider has been told.

While sources have requested that we not go into detail regarding the specific measures being put into place, they say the announcements are likely to arrive any time between the 22nd and 27th of the month.

Obviously, such a timeframe would coincide with Apple's self-imposed release schedule for Mac OS X Leopard, which the company -- after having delayed the software once -- has promised for "October."

As of Wednesday evening, the source code to Leopard had not yet been frozen and a Gold Master had not yet been declared. However, the operating system in recent weeks has inched closer to this status with the last full builds including only one known issue.

Historically, Apple has tapped the final Friday of the month to roll out its major operating system overhauls. For instance, it launched Mac OS X Tiger on the eve of Friday, April 29, 2005.

Sources have yet to rule out the possibility that Leopard would be accompanied by additional announcements from the Cupertino-based company."

Äntligen! Vågar vi hoppas på en ny MB också?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 16:36

Slog ihop martinfranskaras tråd med Adrians

Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 17:45

hoppas då verkligen på en snyggare dock. :S

Tycker numera docken är skitsnygg, speciellt efter ändringarna i de senare versionerna. Docken lär nog inte ändras så här sent.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 18:40
Ursprungligen av Capeman:

Tycker numera docken är skitsnygg, speciellt efter ändringarna i de senare versionerna. Docken lär nog inte ändras så här sent.

för det första varför spegla innehållet ovanför/intill den? sjukt störigt. sedan testat att flytta loggan till högra eller vänstra sidan och dessa blåa blobbar som finns under aktiverade program. nej mkt skulle kunna göras bättre.

hoppas verkligen att de gör något åt den!

Jag hoppas att all aqua-gelé har försvunnit i den skarpa versionen av Leopard.

Återställde rubriken och la tillbaka tråden i rätt forum - så länge det inte är bekräftat får det räknas som aktuella rykten.

Gött! Då blir det äntligen dags att köpa en Mac Mini att ha som mediacenter efter nästa löning. Wohoo!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 21:59

Någon som vet om något event kommer hållas i.o.m. releasen av Leopard, hur har det sett ut rent historiskt? Tänker såklart på möjligheterna att en ny MacBook släpps

Ursprungligen av .mp3:

Någon som vet om något event kommer hållas i.o.m. releasen av Leopard, hur har det sett ut rent historiskt? Tänker såklart på möjligheterna att en ny MacBook släpps

Jag är tveksam till något större event och jag tror definitivt inte på ny hårdvara samtidigt. Jag tror fortfarande att MacBook kan uppdateras i höst (gissar på november) men jag tror Apple tycker det är två skilda saker.

Vi får väl hitta på något? Kan inte komma på ett bättre tillfälle för MacPub. Om vi kontaktar alla Applebutiker och ser till att reservera säg 10-20 licenser per butik så skulle vi kunna sitta och uppdatera ihop

  • Medlem
  • 2007-10-04 23:36
Ursprungligen av Björnström:

Vi får väl hitta på något? Kan inte komma på ett bättre tillfälle för MacPub. Om vi kontaktar alla Applebutiker och ser till att reservera säg 10-20 licenser per butik så skulle vi kunna sitta och uppdatera ihop

lol
Hörde du hur übernördigt det där lät...
"Sitta och uppdatera ihop"

Ursprungligen av Björnström:

Vi får väl hitta på något? Kan inte komma på ett bättre tillfälle för MacPub. Om vi kontaktar alla Applebutiker och ser till att reservera säg 10-20 licenser per butik så skulle vi kunna sitta och uppdatera ihop

Det är kärlek.

Hoppas att det kommer Santa Rosa MacBooks snart så att man kan få lägga vantarna på Leopard någon gång.

Finns det nån möjlighet att typ Mac Pro kommer få nån uppdatering vid lanseringen av Leopard? Hur har det varit innan? Eller lär all fokus vara på just Leopard? Har ingen aning hur dom brukar göra därför undrar jag.

Ursprungligen av tublenco:

Finns det nån möjlighet att typ Mac Pro kommer få nån uppdatering vid lanseringen av Leopard? Hur har det varit innan? Eller lär all fokus vara på just Leopard? Har ingen aning hur dom brukar göra därför undrar jag.

Som jag skrev ovan tror jag Apple låter Leopard vara helt skiljt från annat, speciellt hårdvara. De kan ju alltid överraska, men utifrån tidigare lanseringar tror jag inte det händer.

Ursprungligen av Adrian B:

Som jag skrev ovan tror jag Apple låter Leopard vara helt skiljt från annat, speciellt hårdvara. De kan ju alltid överraska, men utifrån tidigare lanseringar tror jag inte det händer.

Okej. Tack för svar.
Jag får hoppas på en överraskning då eller att den kommer en uppdaterad Mac Pro snart.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 07:45
Ursprungligen av Björnström:

Vi får väl hitta på något? Kan inte komma på ett bättre tillfälle för MacPub. Om vi kontaktar alla Applebutiker och ser till att reservera säg 10-20 licenser per butik så skulle vi kunna sitta och uppdatera ihop

Bra!

Yes!!

Är det någon söm hört vad priset på Leoparden kommer att landa på?
Kanske som tidigare versioner ?:tveksam:

Ursprungligen av adress@mac:

Är det någon söm hört vad priset på Leoparden kommer att landa på?
Kanske som tidigare versioner ?:tveksam:

Min erfarenhet säger att det är samma pris som tidigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-05 10:12
Ursprungligen av adress@mac:

Är det någon söm hört vad priset på Leoparden kommer att landa på?
Kanske som tidigare versioner ?:tveksam:

http://www.youtube.com/watch?v=7RsOIdF_DdY

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-05 10:28

Klassiker!

Ser verkligen fram emot Leopard nu, can't wait!
Det där med att gruppdatera låter nördigt, men skoj!

Sjukt bra....

Ha det gott allihop

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-04 23:48

hahaha aa håller med

...och det bästa av allt, då får man diskutera Leopard

Ursprungligen av Adrian B:

...och det bästa av allt, då får man diskutera Leopard

Och lustigt nog vet alla precis hur alla nyheter fungerar - fast man just håller på och installerar...

Bevaka tråden