Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp snabbt! WMP9 / flip4mac problem!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är så att jag har flip4mac installerat på min dator (så klart). Men om 40 min vill jag kunna se matchen elfsborg-dinamo bucharest, och där står det att för att det ska funka på mac ska man installera windows media player 9. Det gjorde jag, men "rättigheterna" till den filen som försökes öppnas i safari hör ju fortfarande till flip4mac. Och det gör att det inte kommer någon bild överhuvudtaget. Hur gör jag för att få att denna filen på hemsidan ska läsas av windows media player 9 ? Tacksam för svar snarast möjligt!

Jag ska också se matchen. Jag har testat andra sändingar med Elfsborgs-TV och struntat i Win media player. Välj bara Extern spelare, för min del så öppnades strömmen i VLC av någon anledning, men det fukade i alla fall. Vi får se om en stund..... Eller så får vi inte se

Hehe ok. Nu löste jag det så (tror jag) att jag installerade flip4mac på nytt och då fick jag den att öppna den i den externa (alltså quicktime) och däri funkade i a f strömmen med bella.. Problemet är att beroende på vilken väg jag väljer till att se matchen så antingen kommer den där länken upp om extern spelare eller inte. Alltså. Vi får se helt enkelt.
Men hur gjorde du menar du? Du varken har flip4mac eller WMP installerat?

Alltså, klickar jag på "tv-elfsborg" på bilden uppe till vänster så ser det ut så här:

Klickar jag däremot på länken "här beställer du matchen" ser det ut så här: (nedre bild)

Jag blir så j--a förbannad på sån här skit. Först funkar det (knackligt), men som man antar att det är "tänkt" för Mac när jag testar filmen med Bella. Sen nu när jag köpt matchen o ska se den så finns inte knappen extern spelare att klicka på! Ingenting dyker upp och jag försöker kontakta deras support utan resultat. Blir grymt förbannad på sånt här. SKITDÅLIGT! Nu är jag riktigt jäkla sur då jag hade förväntat mig att kunna se matchen, dessutom har jag betalt 60 spänn och får inte se nåt för att de inte kan fixa det ordentligt för Mac! BLIR SÅ FÖRBANNAD!"

Fan, det funkar inte! Med Firefox kan jag inte logga in alls, inte heller med Explorer 7 i Parallels (!).

Med Safari kommer jag in, men det blir ingen bild.

Skit! Funkar varken med Flip4Mac eller media player i Safari eller Firefox.

Får ni ingen bild alls?
Testa att fippla lite med Flip4Mac-inställningarna inne i Systeminställningarna.
Testa med "Play in QuickTime Player" förkryssad och sedan att dra upp storleken på "Spara filmer lokalt" och sedan cache-inläsningen för inne i inställningarna för QuickTimePlayer.

Problemet var att det var som sagt bara ibland man kunde få den att öppna filen genom att klicka på "extern spelare"-länken. Andra problemet var ju att när man väl en gång loggat in i Safari med sitt lösen så kunde man inte öppna sidan i någon annan webläsare, inte heller genom att starta parallels och försöka sig på det i windows. Så man var redan bunden till Safari, men som sagt. Sidan blev ju "fel"visad och jag har skrivit ett argt mail till de som handahåller tjänsten.

Okej. Ibland kan man leta reda på rätt URL genom att visa sidans HTML-kod och sedan klistra in adressen i QT-spelaren.

Vore kul att höra vad de svarar om de nu svarar.

1
Bevaka tråden