Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage skapar dubletter, problem med synkning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-29 08:35

Jag får mailen från samma mailkonto till tre ställen: Mobilen (via Mail i Mobilen Mini, Tele2, Seven Mail), min jobbdator och min hemdator. Alla dessa tar hem mailen och lämnar en kopia på servern. Trots detta händer det med jämna mellanrum att någon av datorerna tar hem dubletter av mail. Alltså mail som redan är hämtade en gång. Detta sker med mail som är hämtade senast, alltså inte med de som ligger kvar längre tillbaka i tiden. Kanske de senaste 10-15 mailen. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-09-25 09:16

Jag har samma problem. Hämtar mail var tjugonde minut med min P1i där en kopia automatiskt lämnas på servern. Så fort jag tankar hem mailen i Entourage får jag dubletter. Jag har haft problemet sedan mitten av augusti ungefär. Måste vara någon uppdatering jag gjort som inte funkar. Eller? Någon som har en lösning på problemet?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-04 19:40

Jag löste det genom att rensa alla mail som låg på servern. Sorry att jag inte sa det tidigare. Det har funkat någon månad nu iaf..

1
Bevaka tråden