Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: Smygvisning av nya inLife Sergels Torg

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikväll var det dags för smyglansering av den nya InLife butiken på Sergels Torg i Stockholm - något vi sett fram emot sedan Dan Rubach skickade ut en pressrelease i juni.

Bildförhållandena var inte optimala men ni skymtar Sergels Torg till höger. Om jag vridit huvudet 90 grader till vänster hade jag sett Gallerians entré.

Här fick vi äkta Moët Chandon Champagne och jättegoda snittar!

Blommor från leverantörer och konkurrenter (!) fyllde entrédisken.

Butiken följer standard Applekoncept förutom golvet som verkar vara en kvarleva sedan tidigare butik. InLife har ett brett konsumentsortiment med fokus på exempelvis iPod, ljud och Plasma/LCD skärmar. Man hittar både Apple och t ex Sony Vaio här.

Bakom disken hittade vi två splitternya iMacar. Som körde Windows

Canon visade lite nyheter. Jag dreglade över nya Canon EOS-1D Mk3 som är så najs jämfört med min gamla EOS-1 Mk1. Ra-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta med 10 bilder per sekund. Grymt.

Jag testade om iPhone fungerade i ett gäng iPodhögtalare. Roger Åberg såg sin chans.

Hyllorna var välfyllda inför morgondagens lansering!

Iomega visade sitt sortiment avsett för Macanvändare. Designen har tydliga spår från G5/MacPro och enheterna verkade välbyggda. Roger gjorde sitt bästa för att komma med på bild även här

Imorgon bitt öppnar alltså butiken på Sergels Torg. InLife har satsat på några specialerbjudanden som verkade vettiga:

- iPod nano 2GB silver för 695kr
- LG 50" Plasma för 13.495kr

Läs mer om erbjudanden här:
http://inlife.se/sergel/

Adressen är "Sergels Torg" brevid Kulturhuset. Titta in imorgon och kommentera nedan vad ni tyckte!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-03 21:42

Otroligt snyggt och häftigt! Blir helt klart ett besök i helgen.

nice

Hoppas de har trevligare personal där än i deras andra butik.

Yay! Ännu en butik att besöka lite då och då (läs, varje gång man är vid t-centralen =P )
Hur stor är butiken i jämförelse med inLife på sveavägen?

Blir nog inget besök imorgon, men på fredag ska jag ändå in och kolla på bio så då kan man ju svänga in dit

(exakt vad är de där Iomega-produkterna? är inte så himla insatt)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-04 00:20
Ursprungligen av PiktorPucci:

(exakt vad är de där Iomega-produkterna? är inte så himla insatt)

Det är en massa externa hårddiskar i lite olika uppsättningar och prisklasser.

Schysst, komer glida förbi imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 00:27

Kul med en ny Apple butik!! bli ett besök i morgon!
Men by the way, är det någon som vet vart Konstig flyttade? alltså dom som satt i lokalerna innan?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-04 11:14
Ursprungligen av Fredric:

Men by the way, är det någon som vet vart Konstig flyttade? alltså dom som satt i lokalerna innan?

Åsögatan på Söder enligt MacWorld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 15:42
Ursprungligen av Eloge38:

Åsögatan på Söder enligt MacWorld.

....vilket oxo står på Konstigts hemsida

- Torkel

Iomegaprylarna är senaste tillskottet i Iomegas produktportfölj. Externa lagringsenheter med mer Macanpassad design än någonsin tidigare.

Iomega Ultramax Desktop
- USB2.0/FW400/FW800/eSata
- 500 GB eller 750 GB utrymme
- 1845 kr resp. 2305 kr

Iomega Ultramax Pro Desktop
- Två diskar, RAID 1/O/JBOD, Hot-swap
- USB2.0/FW400/FW800
- 1.5 TB
- 5350 kr

På bilden lite lite tidigare i tråden syns baksidan av Ultramax Pro Desktop (i mitten) framsidan av Ultramax Dekstop (till höger). Den röda bärbara varianten heter eGoTM Portable.

Dessutom visas ett gäng nätverksdiskar i "StorCenter"-serien upp. Dessa finns i storlekar från 320 GB till 1 TB.

Alla priser är rekommenderade butikspriser inklusive moms.

Ett tag trodde jag databutiker var döda som idé. Det visade sig helt fel, tack och lov. Nu får jag en butik i hemmakvarteret (bor typ 200 m från nya inLife) och en i porten brevid mitt kontor på Kungsgatan. Med självinsikt om min usla karaktär och shoppingimpulsivitet inser jag att prylberget kommer växa... :">

Mitt besök idag

Vilket läge för en mac-butik!

De kommer att sälja ipods och tillbehör så det rycker om det. Kanske lite mindre datorer...

Snygg lokal men inget man blir så upphetsad av, kanske är man bortskämd nu med alla andra butiker som finns...

Den STORA upplevelsen var att träffa Ipod Touch! F-n det var en nästa religiös upplevelse! Den lämnar allt som är mp3-spelare och då menar jag allt inlusive tidigare ipods låååånnngt bakom sig. Det är en helt annan liga. MÅSTE HA har aldrig varit starkare. Helt matt efter besöket...

Jag säger bara en sak: gå och upplev denna produkt.

Till inLife kan jag bara säga grattis till en fin ny butik.

Ursprungligen av artistfinder:

Den STORA upplevelsen var att träffa Ipod Touch! F-n det var en nästa religiös upplevelse! Den lämnar allt som är mp3-spelare och då menar jag allt inlusive tidigare ipods låååånnngt bakom sig. Det är en helt annan liga. MÅSTE HA har aldrig varit starkare. Helt matt efter besöket....

...och då är ändå iPhone-upplevelsen starkare

  • Oregistrerad
  • 2007-10-04 13:49

Ser fint ut. Synd bara att det ligger i en avkrok.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 16:44

Tjusiga bilder... Blir säkert bra. Det är ju ett riktigt schysst läge. Dock gjorde jag ett besök i deras s.k. "webshop" och fann nedanstående. Vad sägs om erbjudandet på MS Office eller HP ColorLaserjet? Om ordinarie pris är lägre än det "hotta" erbjudandet, har jag då gjort ett fynd?

Jag var förbi där idag och lyckades inhandla en Iomega UltraMax 1 TB till mycket bra pris.

Väldigt skönt läge på butiken btw

Var som jag skrev tidigare i tråden också förbi där idag.

Riktigt trevligt, inget revolutionerande direkt. Enda jag såg av Canon var några kompakter o nån skrivare, ville kolla på mark 3an men tji fick jag på den punkten.

Slog själv till på en Iomega UltraMax 1 TB, 1995:- vilket kändes värt.

Pillade själv på Touchen, ruskigt nice! Blev inte lite sugen på den(och iPhone!)!!

Artistfinder: vilken tid var du i butiken? Det var iaf en person efter mig som ville tafsa på touchen, han var väldigt ivrig Vid 13.15-13.30 ung. Det var inte du då? =D

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-05 08:58

Alltså varför kan vi inte få en Apple affär i Halmstad?, vi har en Bang & Olufsen men inte Apple. Men det kanske kommer:d

Var inte inne idag
Hann inte innan bion och efter var det stängt
Men jag kollade in genom fönstrena, vilket mina kompisar tyckte var jättenördigt =p

1
Bevaka tråden