Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ojämn ljusstyrka på MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Är det någon mer än jag som upplever att ljusstyrkan på Macbook Pro är ojämn? Jag har en 15-tummare av första modellen, och när jag har en vit arbetsyta uppe är den nästan grå i kanterna, men ljus i mitten. Kan inte svara på om det har kommit nyligt eller om jag inte märkt det tidigare, men nu är det lite störigt! Är detta normalt, eller skäl att uppsöka verkstad igen? - Inlifemänniskorna ryggar tillbaka när de ser mig, efter allt slit med fläktar och logikkort...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 16:34
Ursprungligen av MartinHelgesson:

Hej på er!

Är det någon mer än jag som upplever att ljusstyrkan på Macbook Pro är ojämn? Jag har en 15-tummare av första modellen, och när jag har en vit arbetsyta uppe är den nästan grå i kanterna, men ljus i mitten. Kan inte svara på om det har kommit nyligt eller om jag inte märkt det tidigare, men nu är det lite störigt! Är detta normalt, eller skäl att uppsöka verkstad igen? - Inlifemänniskorna ryggar tillbaka när de ser mig, efter allt slit med fläktar och logikkort...

Aha... jo, jag fick min LCD-skärm utbytt på min MBP och lider nu mycket av det du beskriver. Jag är ganska säker på att det inte var så är illa på mina tidigare skärmar. Då har jag ändå fått LCD-skärmar utbytta ett flertal gånger...

Hur har du gått vidare med detta?

Jag hade samma problem på min MBP (ny rev.) som nu ligger på service p.g.a. ett annat problem med panelen (ett rakt streck över skärmen, vertikalt).
Jag ska tydligen få tillbaka datorn nästa vecka, så får vi se om jag får en bättre panel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 22:36

Jag har f-n upptäckt en död pixel på skärmen... Att det aldrig ska ta slut... Nu vet jag inte om jag orkar med ett byte till... Vilken pixelpolicy har Apple för MBP?

1
Bevaka tråden