Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trodde ni lagt ned...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-16 21:20

Hela dagen har 99mac.com varit nedsläckt. Vad hände egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-16 21:29

Jag höll på att nöta ut pekfingret med att försöka komma in på 99mac. Jag klickade som en vansinnig, men nä, ingen 99mac, inte! Vad hände?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-16 21:30

Ja? Det undrar jag med. Tycker det hänt lite väl ofta den sista tiden att man inte kommit in. Varför?

// R O B E R T

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-16 21:31

Jo, det var verkligen irriterande. satt på jobbet framför en PC och försökte och trodde (läses: jag var ÖVERTYGAD om) att det var den det var fel på...Halva dan blev förstörd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-16 21:35

..inte nog med det. Ungefär samtidigt som man började att inte kunna komma in på sidan gick en propp i min lägenhet. SMACK! Bye, bye datorn... Dubbel olycka!

// R O B E R T

[ 16 Augusti 2002, 21:37: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

Ja, livet är inte detsamma utan alla dessa ständiga besök på sidan man passar på medan skrivarkön ändå tar en jävla tid och kaffet precis är slut.

Usch, jag fick nästan panik ett tag. Försökte deperat hitta på något annat att göra, och frostade av frysen i ren desperation. Fick ju då också äta upp den stackars Piggelin som fanns kvar. Men nu är man på igen, känns bra.

[ 16 Augusti 2002, 22:01: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

Vi har ingen aning om vad som hände.

  • Medlem
  • 2002-08-16 23:01

feels-safe-tm

Hejsan alla!

Jag, Stefan och Janne driver webhotellet Immitt.com som 99mac.com och några andra communites som Martin driver ligger på bland annat.

Idag drabbades vi av att en "modernare typ av MUX" hos Telia lade av på Söder i Stockholm ca klockan 12.40. Jag upptäckte felet när jag kom tillbaka från lunch då och det gjorde även Carambole som står för vår lina. Felsökningen på vår sida och Caramboles tog ca 10 minuter och efter det så anmälde Carambole felet till Telia. Sedan tog det tydligen nästan åtta timmar innan allt var klart och åtgärdat. Jag fick ett meddelande från Carambole klockan 20.40 om att allt var igång igen. Vi beklagar förstås det inträffade men varken vår leverantör av internet-lina eller vi själva kunde göra något åt saken. Telia var tyvärr inte speciellt hjälpsamma med att lämna ifrån sig någon information.

Så vi önskar er välkomna tillbaka igen.

Med vänlig hälsning

Ola Andersson
Immitt.com

Varför känner jag att Telia inte ens har tekniker som klarar något? (se tråden STHLM Pride i MPEG4)

Och VARFÖR FÅR JAG EN RÄKNING på ett abonemang som jag har sagt upp för 4 år sedan?!

  • Medlem
  • 2002-08-17 09:46

För att Telia är mentalt statliga fortfarande, service är inget de behöver bry sig om tror de. Telia äger infrastrukturen och är därför svår att skära ur loopen, det är enda skälet till att de klarar sig alls. Enda sättet är att tjafsa och klaga och gnälla sig upp i hierarkin tills man får tag i någon som faktiskt kan fatta beslut och inte vill ha dig skrikandes i telefon, enda gångerna jag fått tillbörlig kompensation när Telia undanlåtit att leverera en tjänst.

Telia är som Microsoft

  • Oregistrerad
  • 2002-08-17 12:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William W M:
Telia är som Microsoft

nej. Telia är 10 gånger värre och erkänner aldrig någonsin att de har gjort något fel. Kunden blir alltid drabbad utan vettig ersättning!

Vid ett tidigare avbrott så berättade teknikern för oss att Telia inte tillåter att de underleverantörer de använder sig av för att laga fel får lagra de komponenter de vet ofta går sönder, de skall beställas när de behövs... Det skiter teknikerna förstås i och kan då laga grejer direkt istället för att vänta på leverans av prylar. Bra attityd från Telia eller hur?

En annan kul grej är att eftersom de tekniker Telia skickar ut inte lägre jobbar hos Telia så vet ju inte de killarna var saker och ting sitter. En gång så dök det upp någon tomte som presenterade sig och sade vad han skulle göra. Receptionisten säger att hon vet var allt sitter så om han behöver hjälp att hitta något är det bara att säga till. Efter tre timmar så är han fortfarande kvar och hon frågar varför. Då säger han att han inte hittar var han skall jobba någonstans... Då säger recepetionisten, "den här tiden kan du ju inte ta betalt för, jag sade ju att du skulle säga till". Han svar är "nej, kanske inte det..." Suck...

/Ola

Taz, din historia lät som en dålig rolig historia - men tyvärr så var den ju sann. Telia är ett enda stort dåligt skämt.

Ännu en rolig Telia historia.

Företaget jag jobbar för har en fast uppkoppling ifrån Telia som går upp och ner lite hursomhelst. En dag ringer en dam ifrån Telia och undrar om vi är nöjda och vad de skulle kunna bli bättre på (kontraktet på linan går snart ut därför ringde hon antar jag). Gav lite kritik via telefon och hon skulle skicka en formulär via mailen. I exakt samma ögonblick som jag lägger på luren så går linan ner och är nere i c.a 4 timmar.

1
Bevaka tråden