Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UBB.threads

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tittat närmare på en annan version av UBB än den vi använder på 99mac.

Den heter UBB.threads och använder en MySQL databas för alla inlägg.

Titta här:
http://forums.ford-diesel.com/ubbthreads/

Jag tycker inte det verkar vara någon stor förbättring - eller hittar ni någon rolig funktion?

Det skulle väl vara att man kan se hur många som tittat på ett inlägg, men det kanske kan dyka upp i denna version också eller.....

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-17 10:05

Håller med Johan här. Trevligt med statistik. Men kanske inte värt att byta för?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag har tittat närmare på en annan version av UBB än den vi använder på 99mac.

Den heter UBB.threads och använder en MySQL databas för alla inlägg.

Om du ändå rent allmänt håller på att titta runt på andra forum lösningar, ta en titt på phpBB vetja.

Snygg och lättinstallerad lösning baserad på php och MySQL eller liknande SQL motor, och framför allt gratis - med support. Flashback.se kör den för sitt webforum.

/micke

Jag har nu testinstallerat UBB.threads på 99resor.com och det ser hur j**la fett ut som helst.

Jag ska testköra och göra all konfigurering för 99resor.com och om det fungerar som det ska så byter vi till UBB.threads här på 99mac.com också.

Sjyst att kunna se hur många som kollat på inlägget så man vet om nån överhuvudaget har läst det när man inte fått någon hjälp eller något svar.=)

1
Bevaka tråden