Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avatarproblem (igen)!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-10 02:01

Går det inte att ha avatarer från yahoo?? Jag har försökt, men det verkar inte att funka.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Går det inte att ha avatarer från yahoo?? Jag har försökt, men det verkar inte att funka.

Det går inte att ha från Passagen och en rad andra ställen heller. Det verkar som att de kollar referals...
Jag har blivit tvungen att ta bort min avatar just på grund av detta.

Snälla martin fixa en FTP-server så vi kan hosta våra avatarer åtminstone.

/M

Bilder från ranchoweb.com verkar funka (min avatar ligger där). 1 MB gratis bildutrymme med HTTP upload.

Tack för tipset Andersson!

Nu är min avatar återigen online, till allas stora fasa!

/M

I aim to please.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-10 11:38

Ja, nu testar jag ranchoweb...funkar det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-10 11:38

Javisst!

Äntligen!
PJW med fejs

/G

Äntligen!
PJW med fejs

/G

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-10 19:16

jag bockar och bugar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 21:54

Läcker bild du har på dig själv under "profil" PJW

"this image is hosted by angelfire" hehe... skönt att inte bara göra lite reklam, utan att ersätta bilden helt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-11 00:13

Hosted by Angelfire???? Nu fattar jag ingenting!!!! Min bild ligger ju inte där! Undrar var felet ligger?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-15 01:32

Ok, jag fattade var felet med Angelfire låg. Nu har jag rättat till det hela. Dock blev bilden JÄTTELIK!

*hm* nu jädrar

- Uppdatering -
Jag vill bara förtydliga det som står i dagens nyhet om avatars. Vi kommer flytta över alla avatars till vår server så att den ligger på URL: 99mac.com/avatars/xxxx

Anledningen till det är att sidladdningen går snabbare eftersom servern inte behöver vänta på att era "angelfire", "passagen" och andra ställen spridda över världen ska svara på anrop. Då undrar man kanske varför vi inte gjorde så ifrån första början?

Vi trodde att alla avatars skulle dra för mycket bandbredd. Nu har vi upptäckt att serverns cachefunktion ändå sparar bilderna på vår server tillfälligt så det kommer inte bli någon skillnad i bandbredds-utnyttjande.

Är det cachefunktionen som gör att byte av avatar inte funkar riktigt? I min profil har jag en bild och in the forums har jag en annan.
forumena, forumen - låter ju knäppt hur man än skriver forum i plural på svenska

AVATAR

Jaha, och så ändrade sig THE AVATAR direkt

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Einar Lindgren:
Är det cachefunktionen som gör att byte av avatar inte funkar riktigt? I min profil har jag en bild och in the forums har jag en annan.

Brukar uppdateras först efter att man postat ett nytt inlägg.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Einar Lindgren:
forumena, forumen - låter ju knäppt hur man än skriver forum i plural på svenska

Plural av forum är forum eller fora, bestämd form plural är forumen eller fora. Och det finns faktiskt de som säger fora!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-17 22:35

Testar Avatar-funktionen!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-17 22:36

Fungerar inte

Det tar lite tid bara. Har du en fungerande url så kommer bilden så småningom.

Förresten glöm inte att du måste trycka på "Uppdatera profil" i huvudfönstret efter att du stängt Avatar-fönstret, det är lätt att missa.

åsså en test då...

1
Bevaka tråden