Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS 10.4.11 ute nu

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-01 01:40

edit: Byter status på en ryktestråd.
En uppdatering av Tiger till 10.4.11 finns ute nu.
Baron

Admin

AppleInsider

Ursprungligen av Appleinsider:

Apple on Tuesday afternoon began informing a select group of developers that it plans at least one more maintenance update to its Mac OS X 10.4 Tiger operating system ahead of October's planned release of Mac OS X 10.5 Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-01 20:28

Precis

Ursprungligen av Appleinsider:

Apple has seeded the first pre-release builds of its Mac OS X 10.4.11 Tiger Update, asking developers to test the release across the board.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-27 20:45

Något nytt om 10.4.11

Yes!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-27 21:42
Ursprungligen av Yes:

Något nytt om 10.4.11

Yes!!

AppleInsider 22 aug

Ursprungligen av Appleinsider:

Apple Inc. has increased the frequency at which it is seeding pre-release builds of its next Tiger operating system update, while at the same time asking developers to provide feedback on a smaller subset of the software's components.

  • Medlem
  • 2007-08-27 21:49

Försök att ge tråden i alla fall lite eget innehåll. Jag lägger till lite info i de inlägg som bara innehåller en länk, dvs nästan alla inlägg so far.

Admin

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 22:29

Undrar om den hinner komma eller om dom skrotar den och går direkt på 10.5?
Jag vet att den gått vidare, men det börjar bli trångt i Oktober nu.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-02 22:43
Ursprungligen av Yes:

Undrar om den hinner komma eller om dom skrotar den och går direkt på 10.5?
Jag vet att den gått vidare, men det börjar bli trångt i Oktober nu.

Yes!!

De kommer att släppa Mac OS X 10.4.11. De har alltid släppt små uppdateringar nära på nästa stora version.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-22 22:23
Ursprungligen av acke:

De kommer att släppa Mac OS X 10.4.11. De har alltid släppt små uppdateringar nära på nästa stora version.

Tror DU att den kommer?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 22:55
Ursprungligen av Yes:

Tror DU att den kommer?

Yes!!

Men det har jag ju svarat på i den här tråden. Har du Mac OS X-släpp nerver?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 10:01

Det är inte ovanligt att Apple släpper uppdateringar/buggfixar av äldre system även efter det att ett nytt lanserats!!

Vanligtvis är detta endast mindre anpassningar/buggfixar för att säkerställa att det äldre systemet kan samarbeta mot det nya. Således inte en uppdatering värd att ge ett eget versionsnummer!

Men,

Möjligheten finns att 10.4.11 kanske tilll och med släpps efter det att 10.5 kommit ut…

Vi kan bara vänta…

- Torkel

Senast redigerat 2007-10-03 13:59
Ursprungligen av Torkel:

Det är inte ovanligt att Apple släpper uppgraderingar av äldre system, även efter det att ett nytt lanserats

Jo, det är väldigt ovanligt, för det har nämligen aldrig hänt!

Sista versionen av 10.0 (10.0.4) släpptes ca 3 månader före 10.1.
Sista versionen av 10.1 (10.1.5) släpptes ca 2 månader före 10.2.
Sista versionen av 10.2 (10.2.8) släpptes 3 veckor före 10.3.
Sista versionen av 10.3 (10.3.9) släpptes 2 veckor före 10.4.

Källa: Wikipedia

Visst kommer det Security Updates även för det gamla systemet efter att det nya har släppts, men det är en helt annan sak. Det kan även förekomma t.ex Quicktime- eller Safari-uppdateringar för det gamla systemet, men det är också en annan sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 13:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, det är väldigt ovanligt, för det har nämligen aldrig hänt!

Källa: Wikipedia

Jesper,

Ok, jag backar i mitt påstående att det "inte är ovanligt" att Apple släpper uppgraderingar av äldre system, även efter det att ett nytt lanserats!! Korrekt skall vara att Apple, ibland, släpper buggfixar/säkerhetsuppdateringar till äldre system, trots att nyare system har lanserats…Kompletterade mitt inlägg med förtydligande i frågan…

- Torkel

Senast redigerat 2007-10-03 14:03
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-03 17:40

10.4.11 kommer att komma (om man ska tro citrix)

Citat:

This new client will work with DoD CAC cards but needs a fix from Apple (to address a smart card issue) which will be in Mac OS X 10.4.11.

Taget från:

http://citrixcommunity.com/blogs/presentation_server/archive/2007/09/21/Mac-ICA-Client-is-getting-a-makeover_2100_.aspx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-15 14:40

Senaste builden 8S2161/8S161 kom ut den 9 oktober. Den fixar buggar med Dashboard.

För min del kan Apple gärna vänta länge med den här uppdateringen. Frågan är hur sugna Apple är på att lägga mer krut på Mac OS X 10.4?

Antar också att det kommer en sista säkerhetuppgradering till Mac OS X 10.3.9 innan Mac OS X 10.5 kommer då de antagligen sluta skicka ut dem till system äldre än Mac OS X 10.4.9

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-16 18:03

Då är frågan, kommer 10.4.11 tisdagen den 16/10 eller tisdagen den 23/10?
Eller kuppar Apple och helt fräckt släpper den en annan dag?
Vad tror du?

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-22 21:53

Risk för bumpning?
I morgon då?
Eller skiter dom i den?

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 22:16
Ursprungligen av Yes:

Risk för bumpning?
I morgon då?
Eller skiter dom i den?

Yes!!

Varför lägga ned tid men framförallt resurser på en uppdatering i slutskedet på en annan stor uppgradering bara för att lägga ned den? Andra gången du skriver det, varför tror du det?

Ursprungligen av Yes:

Risk för bumpning?
I morgon då?
Eller skiter dom i den?

Yes!!

Varför skulle de skita i den?

Bevis för att den kommer finns t.ex i Lms inlägg tidigare i den här tråden.

Enligt Think Secret kommer 10.4.11 i kväll (eller snarare i natt):

http://notes.thinksecret.com/secretnotes/0710macosx10411.shtml

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-25 07:29

Har dom släpp en mindre uppdatering så nära en stor release förut ?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Har dom släpp en mindre uppdatering så nära en stor release förut ?

Yes!!

Nej, inte nära, men nästan... Kolla inlägg 9 i den här tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-12 21:01

Borde det inte rimligen vara så att de utvecklar vissa delar av Mac OS X 10.5.1 och Mac OS X 10.4.11 tillsammans? Kanske för att fixa gemensamma problem, tycker jag låter troligt.

  • Medlem
  • 2007-11-14 23:16

Finns i Programupdateraren.

Safari 3 minsann.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 23:32
Ursprungligen av Baron:

Finns i Programupdateraren.

Safari 3 minsann.

Ja det och lite kameror var väl det enda som var nått med den uppgraderingen. Någon som sett till Mac OS X 10.4.11 Server?

Här finns "hela listan": About the Mac OS X 10.4.11 Update

Ay carumba!

Själv törs jag inte installera, eftersom jag är skäligen säker på att den kommer att sabotera FileMaker, pga av det idiotiska tilltaget att tvångsinkludera Safari 3

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Själv törs jag inte installera, eftersom jag är skäligen säker på att den kommer att sabotera FileMaker, pga av det idiotiska tilltaget att tvångsinkludera Safari 3

Näe, du drömmer väl fortfarande om Internet Explorer för Mac va?

Som webbutvecklare kan jag tycka att det är bra att trycka ut nya versioner av webbläsarna, det gör att vi snabbare får se fler som använder den och bättre kan anpassa våra resurser för att testa för olika webbläsare.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-16 13:41
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Själv törs jag inte installera, eftersom jag är skäligen säker på att den kommer att sabotera FileMaker, pga av det idiotiska tilltaget att tvångsinkludera Safari 3

Ehm. På vilket vis är FileMaker beroende av Safari 2 för att fungera?

Oavsett vad så är det ju knappast Apples fel att FileMaker förlitar sig på delar av systemet som uppdateras med jämna mellanrum. Safari 3 har funnits som beta i ett halvår snart, så det har funnits gott om tid att fixa kompabilitet.

Finns det några andra vanliga program som kan tänkas få problem med 10.4.11? Adobe CS/CS2/CS3 t.ex.? MS Office?

Bevaka tråden