Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tydliga regler på forumet - bra! Men en liten undran bara...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-09 12:47

Det nyss publicerade regelverket är tydligt och bra (kanske borde ha funnits från början), men - med viss risk - måste jag ställa en fråga (och jag gör det offentligt så alla kan se svaret):

Hur kommer denna ämnesgrupp att behandlas i fortsättningen? Ligger det inte en paradox i att ha ett forum med feedback samtidigt som regelverket säger följande (citat):

"Diskussioner & klagomål mot våra regler och borttagna diskussioner skickas via PM eller epost till Administratorn eller den aktiva moderatorn."

Får man, om jag fattat saken rätt, inte ha en diskussion om regler under ämnesområdet feedback - utan måste maila moderatorerna personligen istället ?! Eller har jag nu brutit mot regelverket genom att ställa denna fråga?
(Jo, jag känner mig osäker)

Vill bara förtydliga. Ett ja eller nej räcker som svar.

Tips: länken till regelsidan tycker jag borde göras tydligare. Varför inte placera den som större knapp i övre delen, kanske vid sidan av profil / registrering ?!? Borde vara lättare för alla nya medlemmar att hitta.

...och vi blir ju allt fler!
Kul!

[ 09 Juni 2002, 12:48: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Hej Clavius! Hoppas du är ute och njuter av solen precis som jag!

Vårt mål är att undvika fler "flamewars" angående vad man får och inte får göra på 99mac.com. Alla som har frågor & kommentarer om våra regler får gärna skicka ett privat meddelande eller maila mig: [email protected] - vi vill inte ha fler diskussioner om regelverket under Feedback.

Jag har lagt tusentals timmar på att få 99mac till vad det är idag (här sitter jag på hotellet i Houston) och mitt ursprungliga mål var att undvika ett regelverk överhuvudtaget. Det var också därför vi inte hade några skriftliga regler när vi startade 99mac.com.

Men allt oftare exploderar diskussioner inom områden som inte har någonting med 99mac.com att göra. Därför gör vi nu denna förändring genom att införa ett regelverk som moderatorer och administratörer kan "luta sig mot".

Räkna med att det kommer att ske förändringar löpande i reglerna: dom måste på en gång vara osynliga och samtidigt kraftfulla.

1
Bevaka tråden