Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ominstallationen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft div. problem med datorn ett tag nu och tog till slut beslutet att försöka installera om operativet. Sagt och gjort, alla viktiga filer sparade och in med CD 1. Jag passade på att välja bort lite program och språk (efter tips härifrån) innan jag startade installationen.

Mitt under installation en dyker en ruta upp som säger att ett fel har inträffat och att jag ska försöka igen. Har försökt fem gånger nu, med samma resultat. Var inne på Skivverktyg och kikade men allt verkar vara som det ska där... Har aldrig formaterat om en Mac förut, men instruktionerna var ju inte speciellt komplicerade...

Vad gjorde jag för fel? Kan det vara CD-skivan det är fel på eller är det datorn som har flippat? Jag har en Macbook 2,0 GHz, precis dryga året gammal.

Tacksam för svar!

Kolla om skivan verkar repad eller så..

Den har väl lite smårepor kanske, men tror inte att de påverkar

Nu har det löst sig..
Försökte igen och den enda skillnaden var att jag klickade bort X11, som jag förhoppningsvis inte kommer att sakna ändå. Nu sitter jag iaf med en "ny-bootad" macbook. Tjohoo

1
Bevaka tråden