Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om Facebook

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,
har startat ett konto på Facebook,är inte så bra på engelska.Jag undrar om nån skulle villja förklara vad dom olika sakerna innebär,man får ju lite förfrågningar om olika request typ sticky note,cause invitation och vad är poke?
mvh//S

Jag är själv en facebook-nybörjare, men svaret på din fråga är i alla fall att det finns olika tilläggsfunktioner som gör det möjligt att kommunicera med folk på lite fler sätt, och om du vill kan du läsa på lite om vad dessa funktioner gör innan du aktiverar dem.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-27 14:57

Sticky note = klisterlapp, vet inte exakt vad funktionen går ut på men det låter ju självklart
Cause invitation = Inbjudan till att stödja nån (oftast) politisk sakfråga.
Poke = Peta på, typ. Vet inte riktigt vad funktionen är bra till men om du "poke'ar" nån så får dom upp ett meddelande om att du har "poka't" dom. Banalt

På P3 gjorde dom inte annat än pratade om Facebook under några veckor nyligen, upplevde man. Då var det en programledare som berättade att hon hade "pokat" Carl Bildt på Facebook. Genast kom det in massa mejl om att "pokning" uppfattas att stöta på någon (med sexuella intentioner) och hon verkade bortgjord. Är det verkligen så det uppfattas?

Sen en annan fråga: Hur hanterar folk när man får vänner-förfrågningar från folk man inte känner? Är det kutym att alltid acceptera?

Ehm.. jag blir hela tiden pokad (kan man inte skriva på något annat sätt på svenska? ser ju helt efterblivet ut ) av vänner och bekanta, och pokar tillbaka på lika många.
Tror inte att det är någon som uppfattar det som att man stöter på någon, iaf inte inom min bekantskapskrets.