Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar jag bort dubbletter i Itunes ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat min första Ipod av modell Classic.
Började att ordna med alla mina tidgare mp3 filer i programmet Itunes när jag upptäkte att jag hade två dubletter.
Jag hittade hur man "visa dubbletter" men förstår sedan inte hur man radera bort dem.
Under menyn redigera finns radera har jag sett men detta är inte aktivt att trycka på.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-22 11:12

Det finns ett bra program som fixar detta som heter iDupe:
http://www.macupdate.com/info.php/id/18442/idupe

Sen kan du även köra iTunify:
http://www.macupdate.com/info.php/id/21721/itunify

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-09-24 09:37

Det bör kanske tilläggas att programmen Jetwash tipsar om är till Mac, ifall du kör pc. Jag tror det är dåligt med liknande program till pc, men någon annan kanske har nåt bra tips...

Ursprungligen av elisabeth.jo:

Under menyn redigera finns radera har jag sett men detta är inte aktivt att trycka på.

Markera låten/låtarna och tryck delete, eller högerklicka, välj radera.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-28 00:10

laddade hem ITunify och det verkade fint.
Problemet var att det bara skapade en spellista med alla dubletter. I mitt fall har jag 3700 dubletter då jag råkade importera delar av mitt bibliotek TVÅ ggr.

Hur tusan ska man lyckats ta bort så många dubletter på ett smart sätt? Att radera dom för hand är ju inte aktuellt, då skulle min tumme gå sönder..

  • Medlem
  • 2007-11-03 14:15

Har också mängder med dubletter. Kör nu iDupe och det verkar gå bra.
Den tar upp till 1000 låtar åt gången och letar dubletter. Sedan kan markera och radera dessa via programmet. Har stått och gått hela förmiddagen men det är i alla fall bekvämare än att göra allt manuellt.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-11 13:22
Ursprungligen av Moi:

Har också mängder med dubletter. Kör nu iDupe och det verkar gå bra.
Den tar upp till 1000 låtar åt gången och letar dubletter. Sedan kan markera och radera dessa via programmet. Har stått och gått hela förmiddagen men det är i alla fall bekvämare än att göra allt manuellt.

Jag måste gjorde något galet, för när den var klar så fick jag ändå en spellista i itunes. Måste man registrera den för man ska kunna göra så; eller gjorde jag bara fel? Laddar ner det igen..

  • Medlem
  • 2007-11-11 13:53

Tror inte du behöver registrera.

Vad menar du med att du får en spellista i iTunes?

1
Bevaka tråden