Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icke-Apple USB enheter vägrar fungera i Fusion

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 12:48

Nu har nåt konstigt hänt med min VMWare Fusion installation. När jag försöker ansluta en USB enhet som inte kommer från Apple så ignorerar Fusion den helt och hållet. Den inbyggda iSighten och Bluetooth modulen går utmärkt att ansluta och Windows plockar upp dem direkt, men när jag försöker ansluta min mobil (WM6) händer inget alls. Ikonen nere till höger i Fusion blinkar till sen säger OS X att jag måste formatera enheten för att den ska gå att läsa. Har testat med en annan mobil, extern HD och en xbox-minneskortsläsare och ingen av dem fungerar. Eftersom jag behöver ActiveSync i Windows är det här lite irriterande :/

Någon som har råkat ut för samma problem?

Har du i Fusions meny valt "Connect blabla USB device", så får ja göra med min Garmin GPS ibland när den inte hittas direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 17:16

Yup. Har testat det, har även testat att tvinga den att använda USB1.1, men det hjälper inte heller. USB enheterna hittas av OS X, men Fusion vägrar ansluta dem

1
Bevaka tråden