Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-store nere - 2007-10-02

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 12:16

Apple-store är nere i:

Sverige
UK
Frankrike
Belgien
Danmark
Tyskland
Spanien
Italien
Nederländerna
Norge
(Det verkar som alla stores i Europa är nere)

Dock inte amerikanska, kanadensiska eller australiensiska. Apple-store i Taiwan är inte heller nere. Helt klart är det att det är uppdateringar på gång i Europa. Frågan är bara hur stor uppdateringen är...

Senast redigerat 2007-10-02 12:26

Vågar vi hoppas på iPhone?

nope, det vågar inte jag iaf

Jag vet! Det är nu de löser världsfreden! Ja ja ja ja!

den som lever får se...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 12:50
Ursprungligen av daniels:

den som lever får se...

Jag hoppas att jag får leva...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-02 13:08

Den är uppe nu... och jag kan inte hitta något nytt!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-02 13:09

Uppe igen. Men vad är nytt?

Har de inte bara ändrat layouten på sidan eller har jag missat nåt?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 13:11
Ursprungligen av monkey_man:

Har de inte bara ändrat layouten på sidan eller har jag missat nåt?

Layouten är hyfsat ny, men har funnits innan denna uppdateringen... Undrar vad som är nytt?

Varför gör de så här? Varför? Liksom:
"Okej, nu är det tisdag igen. Hmm... Jag vet! Vi tar ner alla Apple Stores i Europa i en timme så tror de att det är nåt på G.

Lite som den här: http://www.youtube.com/watch?v=viPuhhtuVv4

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 13:16
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Varför gör de så här? Varför? Liksom:
"Okej, nu är det tisdag igen. Hmm... Jag vet! Vi tar ner alla Apple Stores i Europa i en timme så tror de att det är nåt på G.

Lite som den här: http://www.youtube.com/watch?v=viPuhhtuVv4

HAHAHAHAHA!!!!!!!:D

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-02 13:18

Va? Nu är den nere igen?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-02 13:26

Det var väl någon som sa sist att de brukar ta ner webbplatsen en vecka innan uppdateringen först, troligen för att uppdatera, men gömma allt det nya (men fortfarande så att de kan testa allt själva) och sedan bara visa det nya, när uppdateringen väl kommer.

I sådana fall gäller det ju bara att hitta den dolda url:en så kan man se det. Jag antar att det inte indexeras av Google...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-02 20:27
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

I sådana fall gäller det ju bara att hitta den dolda url:en så kan man se det. Jag antar att det inte indexeras av Google...

Det finns andra sätt att skydda sidor på, utan att dölja URL... exempelvis att all trafik som initieras från Apple's högkvarter får se de speciella sidorna och genererar ingen output i övrigt

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-02 13:32

Seriöst, den går när jag ska beställa en iPod. Sen kommer den upp när jag går på lunch, och nu är den nere igen. Driver dom med mig!

Kanske fixar inför Leopard? Eller lägger upp dom nya EA spelen?

Apple Store i USA bytte väl nyligen design, antagligen är det dags för europa att få samma design..

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Apple Store i USA bytte väl nyligen design, antagligen är det dags för europa att få samma design..

Sverige fick den designen för ett tag sen så det kan inte vara det.

Nu är den uppe, ser inget nytt...

Kommer inte ens in på Apple Store..

Ursprungligen av wunderbaren:

Kommer inte ens in på Apple Store..

Inte nog med att Apple stängde din iPhone. Nu har de låst ut dig från deras hemsida också

det är ju TISDAG .. så något nytt vore på sin plats ...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-02 14:33

Nu är det oppe, och inget synligt nytt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 14:38

Alla dessa uppdateringar som inte verkar innebära några förändringar kan bara betyda en sak: Apple Store kommer att uppdateras med något nytt riktigt, riktigt snart.

Nej, jag tror bara de jävlas med oss. Ett practical joke helt enkelt.

Troligen förbereder dom för en större uppdatering, så dom bara kan klicka på knappen i princip.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-02 14:52
Ursprungligen av wunderbaren:

Troligen förbereder dom för en större uppdatering, så dom bara kan klicka på knappen i princip.

Japp, så har det gått till under senaste två åren åtminstonde. Först ligger Apple Store nere, och om en vecka eller två kommer det upp en uppdatering.

Ursprungligen av boris91:

Japp, så har det gått till under senaste två åren åtminstonde. Först ligger Apple Store nere, och om en vecka eller två kommer det upp en uppdatering.

Njae, har det verkligen det? Min erfarenhet är att Apple Store brukar gå ner samma dag som en lansering ska ske.

Bevaka tråden