Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Otroligt segt att tanka torrents!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
ett litet gnälligt problem kanske men, det går så sjukt segt för mig nu å dra ner torrents.. även om filen har flera tusen seeders så tar det sjukt lång tid, sitter med 10/10 fiber lina så de ska gå superbra!

så jag vet inte vad jag ska göra för att få tillbacka samma hastighet som förrut? är det nånting i routern eller i torrent programmet man ska fippla med ?

Tråden kommer snart att tas bort då det inte är en piratsite men du kkan ju testa andra program, datorn direkt i väggen utan router, skippa trådlöst mm för att felsöka, öppna rätt portar i brandväggen ovs.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-10-02 12:11

Rent krasst är ju torrents inte enbart till för piratkopiering, även om det i 11 fall av tio är så...
Därför är det väl en tråd som inte per automatik tas bort. Eller?

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-02 12:24

Jag tycker alltfler förordar att man drar ner program över torrents, i alla fall inom opensource. Att dra ner ett serveros över ftp är sällan lika kul som via torrents..

Så att automagiskt låsa trådar om torrents är absurt, även om många kanske snarare drar ner film och spel än LinuxOS med sin torrentklient.

Jag vet. Tror väl att många speluppdateringar (wow) tas hem via torrent-teknik så problemet kanske finns i andra sammanhang. Men kolla mina tips för felsökning i inlägget ovan.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-06 20:46

Det absolut vanligaste är att du inte har öppnat rätt portar i din brandvägg (mac'en eller din router)

1
Bevaka tråden