Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator ”Kan inte öppna teckningen”. Trasig eps?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-10-02 11:17

En kollega har i Illustrator (CS 2) gjort en eps-fil på drygt 300 MB, och den vill inte låta sig öppnas.

Ursprungligen av Illustrator:

Kan inte öppna teckningen. Teckningen innehåller en felaktig eller ofullständig objektbeskrivning.

Störande operator: ”
Sammanhang:

A

En tidigare version av filen finns om backup, men en hel del har har blivit gjort mellan dessa båda versioner.

- Går det på något sätt att öppna filen?
- Vad kan felet bero på?

Det brukar alltid finnas nåt sätt att öppna såna här saker. Har du testat att öppna den i nåt annat program, exempelvis Photoshop eller en annan version av Illustrator? Jag tror även du kan testa att importera filen. Testa att öppna den på en annan dator eller ändra lite i namnet…
Testa allt möjligt och även om det inte är en lösning kanske det kan hjälpa till att härleda problemet.
Vad innehåller filen som gör att den är så kopiöst tung? Hela min Illustrator-bildmapp är under 300 meg…

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-02 12:08

300 MB EPS !!!!!! Någonting e vajsing redan där.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-10-02 16:53

Tyngden beror på att filen innehåller monterade högupplösta bilder (det är en förpackning).

Jag kan köra eps-filen genom distiller, och sedan öppna den färdiga pdf-filen i Illustrator. Problemet är att all info då ligger i ett enda lager. Men det är en nödlösning som kan duga.

Tack för svaren.

1
Bevaka tråden