Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Regler

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-03 15:30

För att tydliggöra att forumet faktiskt har regler borde de väl finnas bland länkarna överst på sidan?

Jag tog en titt på regelsidan och tyckte att det var mycket text att läsa, vilket jag inte tror många orkar göra. Om man istället punktade upp huvudtankarna och lät brödtexten förklara det mer nogrant, tror jag skulle bli lättare att ta till sig.

/ Terhi

Man får väl ta sig tid att läsa. Inte skriver jag på ett kontrakt utan att läsa vad som står på det "för det är jobbigt"..

Jag upplever det inte minsta jobbigt att läsa..
Och om man orkar gå igenom och läsa massor av trådar skall det väl inte vara så himmla svårt att läsa reglerna.

[ 03 Januari 2003, 15:32: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-03 15:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Man får väl ta sig tid att läsa. Inte skriver jag på ett kontrakt utan att läsa vad som står på det "för det är jobbigt"..

Så fungerar nog inte gemene man
Nog har du väl hört att folk struntar i att läsa det "finstilta". Är man inte intresserad så läser man inte så noga.

/ Terhi

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Terhi:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Man får väl ta sig tid att läsa. Inte skriver jag på ett kontrakt utan att läsa vad som står på det "för det är jobbigt"..

Så fungerar nog inte gemene man
Nog har du väl hört att folk struntar i att läsa det "finstilta". Är man inte intresserad så läser man inte så noga.

/ Terhi

Men snälla vän, då får man ju också ta konsekvenserna! Man har ju faktiskt ett eget ansvar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-03 16:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:
Men snälla vän, då får man ju också ta konsekvenserna! Man har ju faktiskt ett eget ansvar.

Nu tänkte jag ju inte på mig själv, om det är det du tror, utan på att om reglerna finns lätt tillgängliga och är tydliga så blir de också odiskutabla. Och då slipper vi se debatter om att just "konsekvenserna" drabbar någon.

Jag är för regler (är själv listmom på annat forum), så du behöver inte förklara betydelsen av regler för mig .

/ Terhi

[ 03 Januari 2003, 16:20: Meddelandet ändrat av: Terhi ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Man får väl ta sig tid att läsa. Inte skriver jag på ett kontrakt utan att läsa vad som står på det "för det är jobbigt"..

Det beror på om man tycker att man har anledning. Om det är ett kontrakt där det finns risk för konflikt, där ens personliga situation verkligen är på spel, då läser man noga. När man räknar med att det är standardforumeringar och självklarheter, då låter man bli. Läser du nånsin igenom licensvillkoren när du installerar program?

1
Bevaka tråden