Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Statistik

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-07 11:00

Jag vet inte om det är möjligt, men det skulle ju vara lite kul om man kunde se statistik över vilka forum man postat i, med procentfördelning. Kunde väl vara en kul bonus för alla seniormedlemmar, eller alla som skrivit minst 100 inlägg eller så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-11 12:24

Passande rubrik för mitt inlägg, även om jag går helt ot.

Presentera ny statistik på browsers, nu när Mozilla 1.0 har kommit och många verkar ha gått över. Skulle inte det vara i varje fall lite intressant?

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-11 13:39

Det låter ju faktiskt också som en trevlig idé.

Du får väl hålla tummarna för att någon av ´bossarna´ läser det här forumet. Det verkar vara lite dåligt med det. De har ju ännu inte svarat på den här tråden, och en annan tråd som är ännu äldre är också obesvarad. :-/

Vi läser, men svarar inte på allt

Internet Explorer 5.1 är den populäraste webbläsaren med 40 procent. Därefter kommer Explorer 6.0(!) och 5.0. Netscape 4.5 därefter med 8,87 procent.

56 procent av besökarna surfar med Mac OS och 10 procent Mac OS X. 31 procent surfar med någon version av Windows.

Statistik till och med 27 maj. Påminn mig om att titta var Mozilla hamnar nästa gång vi kör igenom loggfilerna.

Angående Hugins första fråga hänvsiar jag till Martin. Vi använder UBB från Infopop och utvecklar just nu inget eget för UBB.

[ 11 Juni 2002, 14:44: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-11 14:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Internet Explorer 5.1 är den populäraste webbläsaren med 40 procent. Därefter kommer Explorer 6.0(!) och 5.0. Netscape 4.5 därefter med 8,87 procent.

Björnström med lillebror.

Nääh, folk som är dömda till PC på jobbet antar jag.

/glemme

Men så få på OS X? Jag trodde alla hade bytt... jag byter då aldrig tillbaka till 9an. Aldrig.
Har det inte installerat längre ens.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Men så få på OS X?

Kan bero på att IE på OS X inte säger något specifikt om att den körs på OS X

Citat:

code:<pre style="font-size:x-small; font-family: monospace;">GET / HTTP/1.1
Host: 127.0.0.1:8080
Accept: */*
Accept-Language: en
Connection: Keep-Alive
User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.14; Mac_PowerPC)
UA-OS: MacOS
UA-CPU: PPC
Extension: Security/Remote-Passphrase</pre>

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-12 12:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Angående Hugins första fråga hänvsiar jag till Martin. Vi använder UBB från Infopop och utvecklar just nu inget eget för UBB.

Då hoppas jag att Martin läser detta då, och att det finns någon fiffig funktion i UBB som han kan aktivera då.

Jag är ute och reser (jäkla tjat om det) så jag är inte lika aktiv som vanligt...

Det går nog inte att göra den där procentuella statistiken i denna version av 99mac.com tyvärr. Skriv ett inlägg i UBB tillverkarens öppna forum och begär den funktionen så finns det möjlighet att dom lägger till den.

www.infopop.com

Vi använder version 6.3.0 av UBB vilket är den senaste versionen.

Angående Explorer för MacOS X / MacOS 9 så känner tydligen logganalysatorn av skillnaden, fråga mig inte hur. Den kan dock avgöra om man kör X eller inte.

1
Bevaka tråden