Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknad/skadad fil vid Boot Camp uppstart

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har Windwos XP installerad i Boot Camp. När jag försöker starta Windows i Boot Camp får jag meddelandet: "Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad: <Windows-rot>\system32\hal.dll
Installera en kopa av filen ovanför på nytt."
Jag är totalt lost, vet inte hur jag ska gå tillväga för att installera filen, hittade en hal.dll i Parallels. Parallels fungerar bra fast jag undrar hur jag kan få större fönster där (det blir mycket scrollning), själva fönstret kan jag få större men inte innehållet, kör jag helskärm blir det samma storlek fast med jättebokstäver. Tacksam för all information så jag kan lära mig mer.
Lilian

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-09-27 16:30

samma problem

Jag har exakt samma problem som dig ...jag har även installerat om hela mac och partionerat om allting ..och problemet återstår när jag installera windows windows rot/system32/hal.dll saknas...börja blir grått i håret!!

har du hittat nån lösning?

Ursprungligen av Lilian Ljungberg:

Parallels fungerar bra fast jag undrar hur jag kan få större fönster där (det blir mycket scrollning), själva fönstret kan jag få större men inte innehållet, kör jag helskärm blir det samma storlek fast med jättebokstäver.

Har du prövat ändra upplösningen i Windows?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-10-01 14:37

Har du prövat ändra upplösningen i Windows?

ja det har jag jag får samma problem som du ..jag kan inte ens installera mac drivrutiner stoppar jag in skivan säger den att blabla nånting ...plus jag kan inte ens högerklicka ..det måste ju bero på att jag itne kan installera mac drivrutiner och jag har ju brännt den senaste drivrutinerna från bootcamp assistens..verka inte som någon här inne har mac skills som vill hjälpa oss"skoja"

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 16:53
1
Bevaka tråden