Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle inte Leopard komma i oktober?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Trodde att jag skulle få ett glatt uppvaknande av apple.com idag då leopard ska komma denna månad men nej. Frågar är ifall man ska vänta med att köpa imacen eller betala hanteringskostnaden för leopard senare i månaden?

Jag tror de kommer i slutet av Oktober..

Säg början av november istället så blir ni inte besvikna..

Kanske dyker upp en nedräknare denna vecka eller nästa. Alltid något att se fram emot

men vafan. längtat efter den hela sommaren shit. får väll köpa den idag och hoppas på det bästa. fattig student

Ursprungligen av chikuba:

Trodde att jag skulle få ett glatt uppvaknande av apple.com idag då leopard ska komma denna månad men nej.

De har 30 dagar till på sig, Apple sa aldrig första oktober. Det kommer nog den här månaden, det senaste är att det är rätt få buggar kvar i betaversionerna, du kan följa diskussionen om det här: Leopard försenad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 13:00

Du kommer få gratis uppgradering till Leopard om du köper en dator från och med nästa vecka, enligt min kusin på Apple.

Annars har ju OS X inga kopieringskydd, så själva mjukvaran brukar inte vara det största problemet.

Ursprungligen av desh:

Annars har ju OS X inga kopieringskydd, så själva mjukvaran brukar inte vara det största problemet.

Vad menar du med det? Att hon ska köpa datorn nu, med Tiger, och sedan piratkopiera Leopard när den har släppts?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 17:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med det? Att hon ska köpa datorn nu, med Tiger, och sedan piratkopiera Leopard när den har släppts?

Det tycker jag inte hon skall göra. Men det går.

Ursprungligen av vanilj:

Oktober == sista veckan i oktober på Apple-språk.

Yep, så är det nästan alltid. Kan vara en "bra att veta om Apple"-sak.

För övrigt tycker jag det är VÄLDIGT synd att de tagit bort de runda hörnen på menulisten högst upp i Leopard.

Haha, klockan var 05 i USA när du skrev det där. Den första Oktober.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 14:05

Jag hörde 10e som ett tidigt datum, men som sagt det känns som om det blir senare.

Yes!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-01 14:05

Apple Cupertino, 1 Oktober:

"Fan, vi måste ju ut med skiten idag! NU NU NU, på sekunden skynda!!!!"

Eller inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 16:23

Oktober == sista veckan i oktober på Apple-språk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 16:40

Oktoberfest har fått en annan innebörd…;)

- Torkel

Ursprungligen av Torkel:

Oktoberfest har fått en annan innebörd…;)

- Torkel

Wow, vilka jugs!

Ursprungligen av Torkel:

Oktoberfest har fått en annan innebörd…;) - Torkel

Jefla Torkel! Nu kan jag inte sova inatt heller! Mffff, mff..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 17:39

Leopard är nu nummer två på önskelistan.

Yes!!

  • Medlem
  • 2007-10-01 18:24

Man får väl vara glad om det kommer det här året...
Eller iaf under ens livstid!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-02 00:10

Har hört rykten om att det komemr på fredag.. den 5/10... lite finurligt isåfall...

Fattar ni?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-10-02 07:20
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Fattar ni?

Subtilt
Håller med.

Senast redigerat 2007-10-02 11:42
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Fattar ni?

Mycket bra, det säger allt i ämnet.

Jätte-OT: Såg ni hur sjukt mycket människor som samlades utifrån den här xkcd-serien? Häftigaste internet-grejen på länge

Ursprungligen av Adrian B:

Mycket bra, det säger allt i ämnet.

Jätte-OT: Såg ni hur sjukt mycket människor som samlades utifrån den här xkcd-serien? Häftigaste internet-grejen på länge

Wow.. Det är ju bättre än... Legoland när man var fem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 01:27

Vart är min nya katt??

Kisse misse kisse kisse , komssi komssi komssi, kissse missse missse

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-07 00:56

Jag vet inte om detta är relevant eller om jag ens får lov att nämna detta.

Men Leopard Build 9A559 finns att få tag på nätet (dock är det olagligt och det är inget jag stödjer). Men denna build fanns på nätet den 2:e oktober och det pratas om att det är "Final development build" och att det ska komma en såkallad "Gold Master".

Och med det i åtanke så tycker jag det låter konstigt att dem ska hinna göra en "Gold Master" plus producera och skeppa ut alla skivor så att det finns i handeln någongång i oktober.

Kan ju vara så att "Gold Master" redan finns men inte läckt ut på nätet än så allt e kanske frid o fröjd och vi får vår efterlängtade LAGLIGA kopia nu snart. Man kan ju inte mer än hoppas iallafall.

Vill än en gång påpeka att jag inte skriver detta för att på något sätt göra reklam eller propagera för nerladdning. Gör vad ni vill med mitt inlägg, låt vara, redigera eller ta bort.

Men internet har haft rätt förr iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-07 01:08

Tror att Apple lyckades få fram en golden och leverera den på 2 veckor sist när dom släppte tigern, så då har dom väl nästa 2 veckor på sig att lyckas ta fram en golden, om dom ska ha den ute innan månadens slut.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-07 01:49

Jag tycker det är tråkigt att Apple inte har bättre koll på sina ADC-medlemmar.
Det tar udden av släppet tycker jag, när man kan ladda ner den version som med 99% säkerhet är det som kommer att släppas officiellt.
Jag blir iaf oerhört glad och nyfiken när de släpper ny hårdvara, och de prylarna har de ju mycket bättre koll på, även om folk har varit rätt duktiga på att photoshoppa mockups baserat på vad folket på insidan har berättat.
Nu känns det mer som att "kan ni inte släppa det nån gång så att man kan köra det lagligt och så att alla programvaror officiellt kan stödja det..."

Ursprungligen av mbp:

Jag tycker det är tråkigt att Apple inte har bättre koll på sina ADC-medlemmar.

Det tar udden av släppet tycker jag, när man kan ladda ner den version som med 99% säkerhet är det som kommer att släppas officiellt.

Det skulle nog vara omöjligt att helt strypa den kanalen, annat än att begränsa mängden utvecklare som är med och jaga varenda läcka med advokater och blåslampa, men vem vill ha det så? Bara för att folk som sitter och piratkopierar betorna ska bli mer överraskade?

En så viktig uppdatering kräver minutiöst betatestande av så många utvecklare som möjligt och jag tar hellre ett bra testat OS än ett otestat bara för överraskningseffekten för dom otåliga.

Den stora överraskningenseffekten när det gäller systemversionerna kommer ju dessutom långt före ändå. Apple håller det mesta rätt tyst så länge det är intern utveckling. Innan Leopard visades upp första gången visste vi inte mycket alls. Där hittar du den effekten.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-07 02:20

Visst är det en "woooow" då också, men det blir en mycket större "woooow" när man inte vet något alls. (Det är kul att se aktien klättra och pengar rulla in som ett resultat av andras wooow )

Kikar lite på Apples hemsida om Leoparden.

Kommer den borstade aluminiumen/metallen i Safaris (m.fl) interface att bytas ut nu? Jag tycker att det inte ser likadant ut på de screenshots som har släppts från Apple.

Bevaka tråden