Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto har svårt att roter bilder rätt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-20 12:54

Har ett problem som dyker upp med jämna mellanrum...

När man importerat några bilder så brukar man ju vrida de stående formaten rätt, så man ser bilderna som de skall vara. Ibland händer det dock att när man öppnar iPhoto igen efter att varit avstängt så har de små förhandsbilderna vridit sig tillbaka (alt. har blivit 'utdragna' i formatet) - men när man sedan klickar på själva bilden så är de åter igen i rätt läge (?!).

Vad kan man göra åt detta (förutom bygga om bildskrivbordet/bildcashen samt importera om allt igen...som man inte vill/orkar) ?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-01 09:35

iPhoto hänger sig när jag ska rotera bilder

Jag har fått samma problem, och hos mig det har dykt upp efter den senaste uppdateringen av iPhoto08.

Dessutom, vilket är värre, så låser sig iPhoto ungefär varannan gång jag trycker på rotera-knappen: "badbollen" kommer fram och slutar aldrig rulla - det blir tvångsavsluta och börja om från början.

Någon som har nån idé om vad som kan vara fel?

  • Medlem
  • 2007-10-02 10:35

Instämmer tyvärr! Låsningar vid rotering och roteringar som ej sparas och förvrängs sedan jag uppdaterad till iLife08.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-10-08 20:17

Senaste versionen och den är ju rent ut sagt oanvändbar. Buggar när man redigerar bilder och kraschar nästan varje gång jag försöker rotera en bild. Minityrerna på roterade bilder visas fel. Detta är bara några av de buggar jag har. Förstår inte hur apple kan släppa ut ett så pass buggit program. Får helt enkelt nergradera till version 7! katastastrof Apple!!!

1
Bevaka tråden