Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook -> HDTV?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en ny TV med upplösningen 1366x768, men bilden blir inte helt hundra. Problemet är att skärmbilden inte fyller ut teven+trodde att man skulle kunna urskilja text mkt bättre än på en crt-tv, vilket inte är fallet.
Innan kopplade jag macbooken till crt-teven med minDVI->S-video och det blev iaf bra när jag kollade film.
Har försökt lösa det med olika upplösningar både på datorn och teven, inget funkar.

Är lösningen nya kablar eller finns det något jag missat i systemverktygen?

Nu har det fixat sig. Köpte en miniDVI->VGA, riktig kanonbild nu =). Nu undrar jag bara en sak till; kan man ladda hem trailerna från apples hemsida eller går det bara att streama?

mvh

Om du har Quicktime Pro så kan du enkelt ladda ner trailers.
Klicka på nedåtpilen på höger sida och välj-spara som Quicktime-film

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Om du har Quicktime Pro så kan du enkelt ladda ner trailers.
Klicka på nedåtpilen på höger sida och välj-spara som Quicktime-film

Var hittar jag denna pilen? Vad jag vet så har jag Pro, men någon pil hittar jag inte. På spelaren eller på hemsidan?

mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 09:55

Måste man använda VGA adapter.. Blir det inte bättre med en DVI?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-09-29 13:08

Jag har en HDTV kopplad till min Macbook via miniDVI <-> DVI <-> HDMI

Jag får riktigt bra bild, knivskarpt och allt. Men det går inte att surfa på allra högsta upplösningen. Texten blir helt enkelt för liten. Just nu använder jag 1280x720.

Men som du också sa, hur ska man göra för att fylla ut bilden på TVn helt? Väljer jag "Maximal bildyta" under Bildskärmar i Systeminställningarna så täcks hela bildytan, men samtidigt så beskärs bilden så att menyraden och docka inte syns. Det kanske jag kan leva med när det kommer till film, men när jag surfar så blir det problem.

Någon som känner till ett program som gör att det går att köra 1366x768 som upplösning? Då borde man kunna använda alla TVns pixlar.

Kolla denna tråden: http://www.99.se/mac-mini/223619-problem-med-mac-mini-lcd-tv.html
De verkar ha fixat med något liknande på en Mac Mini

Om du inte har köpt Quicktime Pro (275:-) så har du antagligen inte det.
Tror inte att det fungerar att ladda ner trailers annars. I alla fall inte så här smidigt.
Kanske finns någon annan lösning i så fall

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-29 19:17

Jag har en MB mini-DVI -> DVI och har en 22" skärm kopplad. Finns det någon möjlighet att dela signalen till två DVI-utgångar så jag kan skicka den andra till en HDTV?

Alternativt, är det någon som har testat följande:
http://www.kjell.com/content/media/images/items/98104.jpg

1
Bevaka tråden