Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ALLT försvann när jag ändrade namnet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick för mig att jag skulle ändra namnet på min användare (ikonen som är som "hem"), efter det försvann all musik, alla bilder, bokmärken... alltså ALLT!
Men programmen finns kvar och det ska tydligen vara så mycket utrymme kvar som jag hade innan det här hände så alla filer kanske finns kvar trots allt?

Jag har testar att starta om datorn flera gånger men inget förbättring med det.

Finns det något sätt för mig att få tillbaka/se de "förlorade" filerna?

Förutom det du kan läsa genom att följa länken kan man förklara det så här.

Din hemkatalog finns på en viss sökväg. Mac OS X har en databas där sökvägen till alla användares hemkatalog finns. Om man ändrar namnet på hemkatalogen utan att också ändra i den databasen kan inte Mac OS X hitta hemkatalogen längre. Vad som då händer är att en ny hemkatalog skapas, men utan innehåll. Den gamla hemkatalogen finns fortfarande kvar, men du ser den inte därför att du när du loggar in kommer till den nyskapade tomma hemkatalogen.

Alla dina inställningar, som t ex bokmärken, lagras i hemkatalogen. Därför kommer även de att vara nollställda. Om du i Finder via Gå-menyn går till din dator, därefter volymen du kör Mac OS X på och sedan mappen användare kommer du se såväl din nya som gamla hemkatalog.

Byt namn på den nya hemkatalogen (den med hus-symbolen) till något temporärt, och byt sedan tillbaka namnet på din gamla hemkatalog. Logga ut och sedan in igen (eller starta om datorn om du vill det). Försäkra dig om att allt är som det ska innan du raderar den nya tomma hemkatalogen.

Marcus: Tusen tack, det funkade! Du räddade min kväll
Att det va så enkelt!

1
Bevaka tråden